Februari

Ja då kliver vi in i en ny månad!
 
Efter några veckor med massor av snö och kyla så är det idag bara 12 grader kallt och ingen nederbörd.
Solen går upp tidigare och tidigare på morgonen och stannar uppe några minuter längre varje dag, det är härligt! 
 
I fredags var det riktigt KALLT ! Men jag var ändå ut på en promenad med Marie efter jobbet
Det var vackert ute och vi gick ändå en ganska lång sväng.
Har inte träffat henne på några veckor och det var så skönt att få snacka lite skit. Fick som ny energi av det.
Sen var det dessutom bara jag å Jimmy hemma på fredagkväll och ända till lördag mitt på dagen faktiskt!
Det var så skönt med en hel kväll ensamma, helt tyst i huset och lätt att sova.
Det såg ut precis på samma sätt i köket när jag klev upp på lördagmorgon som det gjorde när jag gick isäng.
 
Man får njuta de gånger det händer. Annat var det på söndagmorgon då diskbänken i vanlig odning var FULL av diverse tallrikar, glas å en massa annat skräp.
Det är som min helgdagasmorgonsyssla att börja med att städa undan i köket. Jag vet ju inte om det kanske är ett normalläge när man har vuxna grabbar boende hemma.
Jag tuktade ju mina tjejer ganska hårt på att hjälpa till hemma för jag tycker att dom ska lära sig det samt att jag tycker det är ganska respektlöst att lämna allt åt andra att plocka undan. Som om andras tid är mer viktig än min.
Men det är ju min åsikt å i detta hushåll är jag ensam om att tycka så ( JA jag är less).
 
Det var mycket idrott på TV i helgen så jag hängde ganska mycket på badhuset för mig själv. Det är verkligen mitt andningshål just nu när jag känner mig såhär less. Jag är himla glad att jag kan vara där och när jag inte är där så har jag min övervåning att vara på. Det är tur jag inte har nåt emot att ha mig själv som enda sällskap iallafall.
 
I övrigt fyllde Idas Marcus 30 på söndan. Ida hade överraskat honom med en spa resa samt en fest med vännerna. Inte olikt det jag gjorde för Jimmy när han fyllde 42.... Himla trevligt ser dom ut att ha haft det iallafall. Vi får fira honom vid ett senare tillfälle.
 
Till helgen åker jag å Jimmy iväg till fjällen trots att det ska vara -20 och trots att det inte blev som det var tänkt att hela Rödå gänget skulle åka upp. Jag känner att jag bara MÅSTE få åka  bort en helg även om det bara skulle bli han å jag. Bara lämna Burträsk och huset känns just nu som väldigt viktigt för mig. 
Men först skall vi ta oss igenom några vardagar men det känns härligt att ha nånting att se fram emot.
 
Ha en bra vecka alla 
 
Jag å Marie på fredags promenaden. -20 var det. Kallt men vackert 
 
Idas Marcus fyllde 30 på söndag. Det är ju en milstolpe. Själv var jag höggravid med Ida när jag fyllde 30 
 
 
 
 

Kommentera här: