Vänner sol och helg

Nu har vi ju den bästa tiden på året framför oss....
Särskilt helger som dessa. 
Solen sken hela helgen och det var helt underbart väder. Man kunde sitta ute i solen och njuta och det har jag gjort.
Bortsett från lite pyssel med växthuset och lite målning i källaren så har jag mest latat mig. Ätit och druckit gott, snackat en massa skit, skrattat och njutit av helgen.
 
Vi börjar på fredag efter jobbet, då vi var bortbjuda på middag till Kartarina och Tomas.
Som alltid nuförtiden måste man börja med en förklaring, eller iallafall berätta hur saker är Corona anpassade... Så... dom här två har vi umgåtts med under hela perioden. Dessutom hänger deras son med Petter så familjen i stort hör till närmaste kretsen.
 
 
Desutom har dom haft Covid. Även Cathrin och Micke var ditbjudna. Dom har bara för nån vecka sen tillfrisknat från Covid. Så det var bara jag å Jimmy som (vad vi vet) inte har antikroppar.
Trevlig kväll blev det iallafall. Vi skrattade massor, åt fantastiskt gott och dryftade allt från bilar till bäbisar å allt däremellan. Lyssnade på musik från 80 talet och pratade om livets alla ups and downs. 
 
På Lördag vaknade jag som vanligt tidigt. Jag hann gå en ganska lång promenad i de fantastika vädret, satt ute i solen en stund och sen var det dags att dra iväg till Annica.
 
 
Vi har väckt våran  bokcirkel/ vinlotteri grupp till liv lite försiktigt och på ganska kort varsel fick vi ihop nästan hela gruppen. Bara Sanne som inte var med.
Annica hade prickat in bästa dagen hittills i vår så vi kunde vara ute, vilket också var en förutsättning för att vi skulle kunna träffas.
 
 
God mat , massor av snack och skratt och det var så himla trevligt. Lunchen varade nästan ända fram till middag då ingen ville avsluta riktigt och ingen hade heller bråttom nån annanstans och jag vann dessutom storvinten på lotteriet! 4 flaskor vin fick följa med hem.
Vi njöt verkligen i solen och av att kunna träffas igen och sen vädret!!  WOW !!
 
Efter det var det bara att fara hem, byta om se slutet på LHIF/SAIK matchen ( som Luleå vann för övrigt) sen drog vi iväg på middag igen.
 
Denna kväll hos Widerunds tillsammans med Lars och Victoria ( som vi pendlar med).
Nicke och Lena har bara i dagarna återgått till arbete efter nästan 3 veckor med Covid.
Petter gör sin praktik hos Nicke på hans firma ( Petter går Bygg) och otroligt nog lyckades Petter ducka undan från att bli smittad när Nicke drattade dit innan Påsk. 
 
Men nu var dom på banan igen och bjöd på en riktigt trevlig kväll med god mat och en massa sång å musik, vilket det ofta blir när man hamnar hos dem å sånt älskar ju jag!
 
Det det blev sent, men vi hade så trevligt att det var svårt att bryta upp. Jimmy blev kvar ytterligare ett tag å satt å manglade hårdrock med Nicke, så jag hade somnat när han kom hem.
 
På söndag blev det att laga växthuset så gott det går.
Det är riktigt på sista versen nu och det blir att investera i ett nytt nästa sommar. Men det får stå i år så skall jag planera för ett nytt. Skulle vilja uppgradera till ett större så jag skall mäta å greja med det i sommar.
 
Vilma kom hem också å vi bytte till sommardäck på hennes bil. Sen blev det att måla ett varv i källaren.
Livet börjar så smått att återvända och man förstår ju vad mycket sol och värme gör för välbefinnandet, särskilt nu i dessa tider när man suttit inne hela vintern på sin egen kammare.
Nu kan man börja vara lite social igen, även om det är under massor av premisser såklart, men det finns ett ljus i mörkret.
 
Jag fotade inte så mycket i helgen. Försöker att lägga undan telefonen så mycket det går när jag är borta. 
Soliga ovch glada tjejer på Annicas altan på Lördag ( Annas bild) 
Fr vä. Marie, Jeanette, Annica. Fr hö: Pamela , jag och Erica, åsså Anna bakom kameran
Hos Widerlunds på lördag. Ganska representativ bild för helgen. Massor av uteistelse,  drinkar, i solen och trevligt sälskap, vad mer kan man önska sig?
 
Att mina fina svärföräldrar får första sprutan i veckan å mina får sin andra gör ju att man snart kan träffa även dom som vanligt. Försiktigt positiv känner jag mig 
Vilma vann för övrigt våran tävling. Det blir å ta revansch senare...Hon hade en jäkla sprutt hela vecka, det vara bara söndag jag lyckades hålla igång mer än henne... Jaja..jag är inte bitter...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: