Sista Aprilveckan

Då dansar vi in i sista Aprilveckan och den ser inte ut att bjussa på nån vidare vårvärme. Men man ska ju "frysa in sommaren" så det kanske är bra?
 
Men nog längtar jag efter solen. Har varit väldigt lite av den varan i vår tycker jag. 
Eller solen har väl tittat fram men det ska ju blåsa hela tiden så det är så kallt...
 
I helgen blev det då varken sol eller ute vistelse. Det har snöat å stormat hela helgen, men det har inte brytt mig så mycket då jag haft fullt upp med annat.
 
Det blev en såndär helg när det känns som den varit längre än vanligt. Inte för att jag haft tråkigt utan för att jag hunit så otroligt mycket!
 
Jag började ju helgen på bästa sätt, men en AW med Anna. Vi åt å drack gott, snackade en masa skit, skrattade och hade trevligt fram till min buss gick hem strax före 20.
 
Hockeyn pågick för fullt när jag kom hem så jag drog mig upp på vinden å såg lite serier och somnade sött i Vilmas säng strax efter 22.
11 (!) timmar senare vaknade jag! Ja,11 timmar!!! Dt är inte vanligt att jag sover så länge på helgerna. Men det var så himla skönt att få sova ut ordentligt för jag har känt mig trött å sliten på slutet.
 
Sen var det bara att hacka sig igenom allt som skulle göras. Det blev att måla golvet klart i tvättstugan, även börja måla lite möbler som finns där som behöer en ansiktslyftning. Vi hann städa två av förråden i källaren,  vilket resulterade i en sväng på ÅVC där även tvättmaskinen hamnade. Så nu blir det en liten investering i en ny. 
 
Jimmys föräldrar tog tumlaren som jag i princip aldrig använder, så den tar mer plats än är till nytta hos oss. 
Jag hann träna med Victoria, äta massor av god mat som min man lagat, vi hann desutom se lite serier och jag hann med att ge mina plantor lite ny jord. 
Sen var både helgen å jag ganska slut och jag låg i sängen före 22 på söndag.
Dennis är hos sin mamma å Petter va i säng tidigt åxå, så det var tyst i huset och jag sov som en stock .
 
En ny vecka nu då där det är det roliga "finliret" kvar i källaren, en rejäl storstädning av huset, en sväng till Umeå för att få lite fina naglar, dom blir ju allt annat än fina av att renovera kan jag säga... Sen är det Valborg hos oss på fredag.
Så det känns som denna vecka kommer rusa iväg!
 
Bilder på den färdiga tvättstugan kommer när det är klart, lite finlir kvar som sagt.
Anna på Rustique på fredagkvällen. Mycket bra sätt att starta helgen på måste jag säga.
 
 

Kommentera här: