Måla måla måla

Ja man kan ju inte säga annat än att jag bott i källaren i veckan.
Tycker själv jag lyckats bra med mitt lilla projekt i torkrummet som nu är i princip klart.
 
 Det är fönster och dörrar kvar, men fönster ska jag måla när jag kan ta ut dem i sommar, där behövs lite kitt också på några ställen. Sen är det dörrarna, men dom tar ja sist då allt annat är klart, sånt småfix kan man pyssla med eftersom.
 
Nu skall jag kasta mig över det STORA projektet och det är själva tvättstugan.
Där kommer det behövas många timmar. Första steget blir rensningen som vi skall påbörja ikväll.... ALLT måste ut, å där ligger det också en gammal ful plastmatta som skall ut. 
 
Jimmy måste hjälpa mig med vissa moment här, men jag har små "sidoprojekt" på G som jag kan pyssla med om det blir lite väntan nånstans, man vet ju inte vad man stöter på när man börjar riva ut å greja. I värsta fall måste vi dit med en rörmokare och då kan man ju få vänta lääänge.
 
Sen pågår ju SM slutspel i hockey nu också mitt i allt. Luleå och Skellefteå möts ju i första omgången och just i detta nu så leder mitt Luleå med 2 -1 i matcher mot Jimmys Skellefteå. Det är hockey nu varje kväll vilket gör att jag har mycket "källartid". Victoria har ju ochså en hockey nörd hemma så vi har även tid att träna tillsammans. 
 
Har också varit på en stötvågs behandling för min tennisarm i veckan och jag misstänker starkt att målningen är en av bovarna till min inflammation. Så jag försöker måla med vänster hand så mycket det går. Man blir ju bra på det när man övar, men jag får tänka mig för nu så det inte blir värre.
 
Ikväll skall jag jaga ner Jimmy i tvättstugan så vi hinner röja lite innan hockeyn börjar, sen får jag greja på själv med det jag kan.
 
Ja, det var min vecka så långt och de kommer väl se ut såhär ett par veckor framöver nu misstänker jag, men det är ju kul!
Jag skulle vilja vara klar med detta innan växthus peripden börjar på riktigt. Då kommer jag inte ha tid med annat än att vara där ute å pyssla på. 
Torkrummet... Skillnad va? Kommer dock ta ett tag  innan jag får ordning här på riktigt,  för nu kommer detta rum att bli "förvaring" till alla grejer som står i tvättstugan medan vi grejar på där inne. Men jag ser fram emot att få trampa runt här inne och hänga , vika och stryka tvätt, som för övrigt är den hemmasyssla som jag tycker bäst om, och nu kommer det bli ännu trevligare när det är fräscht och lättstädat här inne.
Jag är så nöjd :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: