Källarfix

Ja när jag väl fått tag på en pensel och en färgburk så är det all in om gäller.
Jag började ju med dörrarna på övervningen, och sen var jag inne i  ett "målarflow" så nu har jag kastat mig över, eller ner i, tvättstugan.
 
 
Den är ju inte den finaste lokalen i huset om man säger så. Jag har stört mig på den sen jag flyttade in 2014 och tänkt att " nån gång" , men det krävs ju en del planering när man skall vara utan tvättstuga ett tag. 
Dessutom hade Jimmy en massa fina ideer som jag kände att jag inte kunde göra själv. Men så blev jag peppad när Victoria tog tag i deras tvättstuga och började måla, så då tänkte jag att jag kör väl på jag med. Det är ju ändå jag som hänger där mest.
 
Den är uppdelad i två rum där det ena är ett "torkrum"  som jag bara hänger och viker och strykeri, så jag började där.
 
Dessutom är det mindre och inte några maskiner och inget vatten som kan ställa till det.
Väggarna är riktigt fula. Dom var gula en gång i tiden, men fukt och annat har gjort att dom är riktigt förstörda. Dörrarna är rosa, golvet är målat en gång i tiden, men det är lagt på puts och spackel i omgångar så det är omöjligt att hålla rent och fint.
 
Men nu jäsiken...
 
Det var väl detta som höll mig mest igång i helgen.
På Lördag kväll blev det premiärgrillning och vi öppnade upp från uterummet också så nu kan man gå ut å in den vägen. 
På kvällen kom Vilma och Sally hem och åt midddag men i övrigt har jag pysslat på nere i källaren, och även om det är mycket kvar kan man se stor skillnad redan efter första varvet på väggarna...
Fortsättning följer ...
 
Torkrummet, som jag började med i helgen. Som synes så är väggarna ganska illa anfallna av diverse fukt å annat från gammalt. Men nu har Jimmy pusat till detta, och jag har målat ett varv. Nästa varv blir ikväll, sen är det golvet som ska få sig en ansiktslyftning 
Här är då själva tvättstugan/ Hockeyutrusningsdumpen/grabbarnas garderob/ träningslokal / divere annat som inte hör hemma i en tvättstuga.
 
Jag skulle tro att utmaningen kommer att bli själva rensningen före jag ska börja. Det kommer sätta igång en kedjereaktion av rensning även i alla andra förråd vi har. Men det är bara att börja med det, för här ska det bli FINT!!
Kan eventuellt bli så att vi investerar i en ny tvättmaskin eller vad tycks om denna lösning?
Luckan är lite glapp så maksinen stannar mitt i programmet ibland om inte brädan eller nåt annat trycker till den.
I övrigt är jag väldigt nöjd med maskinen, men både den å tumlaren börjar ha sina 20 år på nacken eller kanske mer också.
Men målningen först, sen tar vi inredningen eftersom. Det finns ju inte ens en liten yta över nånstans att ha nånting just nu, så att investera i nåt nytt får vänta lite. Men jag eldar på. :-)
 
Efter bilder kommer när det är klart så får ni se vilken skillnad det blir. 
 
 
 
 

Kommentera här: