Fredagsfeeling

Men då blev det helg igen.
Solen skiner och det börjar kännas som vår i luften på riktigt nu.
 
Denna vecka har gått snabbare än många andra veckor, förmodligen för att jag är uppfylld av mitt projekt i källaren. Min hjärna mår så himla bra av att fundera och planera sånahär grejer.
 
Helgen ser ut att bjuda på fint väder, så jag får varva källarjobb med ute vistelse OCH så är vi bortbjudna lite i helgen, vilket känns väldigt trevligt.
Det är såklart Covid säkert med människor som nyligen haft Covid, och eller är vaccinerade och även inom de vanliga umgänget. Mer om det efter helgen. Känns lite jobbigt att skriva att man ska träffa vänner just nu och bara den saken är tråkig. Man får försvara sig om man skall träffa nån och det är ju så himla konstigt. 
Än värre för dom som får för sig att resa iväg nånstans. Men det är som det är och bara att gilla läget och göra det bästa av det.
 
Måste försöka lappa ihop växthuset i helgen också efter vinterns stormar och snöande.
Det är skivor som lossnat och blåst av och de skall återställas så det kan få bli lite värme där inne.
Jag har ju två vinrankor där som jag hoppas skall vakna upp ur vintervilan, men då behövs det lite värme på dem.
 
Vilma knatar på och jobbar och det är så kul att träffa henne varje dag. Hon rusar förbi mitt kontor lite då å då och ibland hinner vi fika ihop. Det verkar gå bra för henne och det är ju jättekul! Jag är så stolt över min lilla tjej som haft det väldigt tungt i många år på många sätt och jag hoppas att nu när hon har en bra arbetsgivare och en stor arbetsgrupp med många unga, att hon skall få lite luft under vingarna. 
 
Lite kul är det ju att när hon tog studenten så fotade vi henne och William här utanför innan balen. Men vem hade kunnat ana att hon skulle vara anställd här 2 år senare ...
 
Nu tar vi helg och så hörs vi på måndag. Njut i solen alla !
William och Vilma 2019.
Dom här två är ju tyvärr inte ett par idag, men vi har fortfarande kontakt med William lite då å då och han och Vilma är fortfarande vänner.
Vilma 2021, numera en av mina Postnord kollegor och jag tycker hon verkar må så mycket bättre nu.
Vi gav ju Vilma en Apple watch i födelsedags present och nu har hon å jag en pågående tävling.
 
Lillungen leder just nu, men det är ju kanske svårt för en  kontorsNisse att tävla mot en postNisse...men å andra sidan tränar jag mycket, men det verkar hon också göra den lilla rackaren. 
Den som förlorar detta får bjussa den andra på "Go fika" har vi bestämt. Jag får öka .....

Kommentera här: