Fredags feeling...

Då äre fredag igen då, efter en vecka fylld av lite allt möjligt om kvällarna.
Det härliga är att det snart är ljust ända fram till man går isäng och det gör ju att kvällarna känns längre. Man orkar hålla igång mer och tom Jimmy spenderar mindre tid i soffan, förrutom hockeykvällarna då. Just idag bjuds vi dock på snöstorm, men jag vet ju att det är övergående och bakom den kommer värmen....
 
Luleå åkte ju ut med dunder å brak mot Skellefteå i tisdags, vilket ingen på jobbet missat att tala om för mig ett par gånger med en smula skadeglädje.
Själv gottar jag mig aldrig i Luleås segrar över Skellefteå de gånger de händer, men SAIK folket beter sig annorlunda. Men det får man väl ge dom. Luleå har ändå hängt med i SHL bra många fler år än SAIK, så det kommer väl en seger för oss med vad det lider får man hoppas. Trägen vinner brukar man säga, men med tanke på hur minimala mina kunskaper i de märkliga spelet där ett gäng vuxna män jagar en liten svart tingest är, så kanske det inte gäller hockeyn.
 
Hur som helst så fortsätter ju nu dessa kvällar med skrik å vrål från soffan och det är inte lönt att försöka komma med nåt försiktigt förslag att få se "Bäst i test" eller nåt annat tillsammans då det vankas hockey.
 
Med tanke på de otaliga timmar av disskussioner och dryftanande om hockey från mina kollegor, tillika, coacher, förståsigpåare, analytiker, tränare, experter, kommentatorer mm så kommer det bli en bra fight ikväll då SAIK inleder ännu en serie matcher mot nästa lag som jag inte ens vet vilket det är.
 
 
Vad gör man då när man bli ruvad på en fredagkväll i soffan?  Jo, man drar på AW med Anna.
 
Här snackar vi kvalitets fredag. Vi ska äta gott , dryfta livets problem och glädjeämnen och glömma att det pågår ett slutspel i en stad där allt just nu andas svart/gult.
 
Restaurangerna stänger ju tidigt så det blir en tidig buss hem för min del. Men det är bra. Då blir det även en tidig kväll kan man hoppas. Det ska vara skitväder i helgen, men jag har laddat med färg och penslar så jag kommer traggla vidare i källaren.
 
Jag känner mig på ovanligt gott humör idag och det är inte bara för att det är fredag, utan för att jag igår var med om nåt väldigt märkligt.
 
Jimmys kollega å chef  Anders spelar ju i ett band och dom hade plötsligt fått lite avhopp för sitt rep på torsdagkväll och frågade om vi ville komma med å "jamma" lite, å för tusan, vi sa ja direkt.
 
Jimmy skulle spela trummor vilket han inte gjort annat än på sina digitala trummor hemma å vid nåt enstaka tillfälle tidigare, och jag skulle få göra "vad jag ville" vilket slutade med lite körsång, och tamburin.
De va två roliga timmar där jag fick damma av mina gamla färdigheter bakom mikrofonen.
Sjunger gör jag ju hellre än bra men just igår spelade det ju mindre roll hur det lät, det var bara å ösa på och det var riktigt kul! 
 
Även om hälften av reperoaren inte var aldeles kända låtar för mig så kunde jag några iallafall. Det är ju snart 20 år sen jag spelade å sjöng i band, förrutom ABBA grejen vi gjode 2016, så det var ju väldigt ringrostigt men kul!
Göran och Anders är ju riktigt musikaliska proffs och kan både sjunga och spela vad som helst så det var ju i bra sällskap som jag , Jimmy och Thomas fick leka loss lite. 
 
Man får verkligen energi av att spela och sjunga och tiden gick fort.
Nu längtar jag ännu mer tills vi kan börja ta tag i vårat projekt i byn som helt stannade av förra våren när Corona gjorde entre. 
 
Helgen är på ingång och det känns bra. Nästa helg är det Valborg och då blir det att umgås med vännerna i våran lilla sociala "bubbla":  Katarina, Tomas, Lars och Victoria och går allt enligt plan kommer även Jennie och Johannes till byn, vilket jag ser väldigt mycket  fram emot.
 
En trevlig helg önskar jag er alla, själv nynnar jag fortfarande på "Mustang Sally"när jag dansar in i helgen...
Tillfällig konstellation på torsdag kväll. 
Jimmy, hans två kollegor Thomas och  Anders åsså Göran och jag.
Kul kväll!
Jimmy bakom trummorna ... Inte en vanlig syn minsann, men kul var det å det lät väl bitvis helt okej  om oss...Bitvis alltså:-) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: