Fredag

Denna vecka har känts lång trots att den va kort.
 
Drog ju på mig en inflammation i armbågen ( typ tennis eller mus-arm) förra veckan så jag har varit lite justerad i veckan, men det har inte hindrat mig från att träna ändå. Jag har ju fortfarande andra delar av kroppen som är hela, även om det börjar vara sargat lite överallt.
Har ju fortfarande ett knä som bråkar samt en inflammation i leden på ena stortån. Men jag får vara försiktig å anpassa min träning efter vad jag kan göra och inte, så jag å Victoria har tränat på i veckan, plus att jag varit och cyklat lite i lokalen.
 
Sen har jag ju målat klart dörrarna på övervåningen och det blev så himla fint. Från bruna teakdörrar till vita. Nu är det bara ett lås och ett handtag till toadörren som fattas, sen är det klart. Mitt nästa projekt är att måla om i tvättstugan. Vi har ju diskuterat hit å dit hur vi skall få den mer funktionell och nu har jag äntligen fått klartecken av Jimmy också på mina ideer så i helgen planerar jag att sätta igång. Ska bli så kul att få fräscha till lite. Bilder kommer på detta senare.
 
Sen va jag till Marie och fixade frillan i går. Det var över ett år sen hon gjorde slingor på mig och jag har inte haft nån färg i det sen, så min egen har ju faktiskt kommit fram ganska mycket och den är inte så tokig som jag mindes den från före jag blev brunett för sisådär 30 år sen snart...
Nu är färgen min egen,  bara med hjälp av lite slingor.
 
Vilma pinnar på här på Posten och jag ser henne lite snabbt varje dag. Känns bra att hon kommit in på en arbetsplats som bryr sig om sin personal och respekterar dem, inte som på hennes tidigare ( nämner inte mer om det här) .
 
Nu är det helg och jag skall som sagt låsa in mig i källaren och börja putsa, spackla och måla å greja. 
Ha en bra helg alla 
Dessa var bruna gamla teakdörrar tidigare. Blev väldigt mycket ljusare och finare när dom blev vita. Saknas nu bara ett snyggare lås och dörrhandtag på toadörren, sen är det klart.
Före..... Över ett år sen jag gjorde nåt åt färgen och ca 6 månader sen jag klippte det sist. Min egen färg är inte så grå och råttfärgad som jag mindes det...
Efter, nån cm kortare och väldigt mycket fräschare måste jag säga. Tack Marie både för klipp å sling, men åxå att få snacka skit ett par timmar.
Vi har ju inte träffats så mycket under senaste året. Vi båda är ju med i Bokcirkel / Vinlotteriet men det har ju fått vila nu bra länge. Kanske dags att börja om nu snart när man kan vara ute.
Miss Postwoman :-) 
 
 
 
 
 

Kommentera här: