Throwback Thursday V 38

Ett år med mina nya ögon!
Tänk vad det har gått fort å inte en enda gång har jag använt glasögon på detta år. 
Jag är sjukt nöjd och ångrar verkligen inte att jag gjorde operationen. Allt har blivit bättre.
Framför allt så behöver jag inte springa å leta glasögonen. Jag såg ju så illa på slutet at jag hade svårt att se instrumenteringen i bilen utan glasögonen, och att byta låt under mina pass gick knappt heller. Glasögon på under träningspassen är ju inte att tänka på då dom immar igen och sitter dåligt.
På håll har jag inte haft några större problem tidigare heller, men när jag höll på med linser så var det svårt att få riktigt bra syn både på håll å på nära . Dessutonm ville dom skava och jag hade ibland svårt att få dem att sitta rätt på ögonen.
 
Det enda jag nu tycker är lite jobbigt är att köra i mörker. Fortfarande ser jag "halos" runt ljus och det blir extra påtagligt i bilen i mörker.
Men det går ju bra ändå, och det är även en vanesak. Nu har det inte varit nån bilkörning i mörker på ett tag men det blir ju mer å mer av det allt eftersom nu.
Nästa vecka ska jag göra en lite korrigering på höger öga där jag fått lite efterstarr. Men det ska enligt Memira vara fixat på några minuter med laser. Vi får väl se hur det går.
 
Denna bild tog jag i fjol strax innan operationen och nu kan jag inte ens minnas att jag var tvungen att han glasögon på när jag skulle sminka mig. 
 
 
 

Kommentera här: