Husvagnssista

Det känns inte som det var så himla länge sen det var Husvagnsförsta...men nu är det dags för en sista iallafall.
Vi har ju ingen husvagn denna gång eftersom den står hos Jimmys bror då dom håller på att renovera huset. Men vi ska åka till Lufta Camping i Ånäset nedanför Lövånger och vi har hyrt oss en stuga. 12 stycken är vi denna gång så det lär ju bli trevligt. Blir några husvagnar åsså vi i stugan då.
För ovanligthets skull är jag inte inblandad alls. Det är grabbarna som styrt allt denna gång vilket känns skönt.
Det har ju varit endel att greja med på slutet så jag är nöjd att bara åka med denna gång och se vad som händer.
 
Veckan har varit ganska jobbig i övrigt. Jag börjar vara trött nu och det är endel saker som stör mitt lugn. Jag känner mig ständigt irriterad vilket tär på min energi och på min kropp. Pulsen är lite väl hög och dom där rusningarna jag haft tidigare har återvänt oroväckande ofta nu på slutet. Kan ju vara baksmälla från se senaste helgerna, men jag vet ju också med mig att det är annat som stör.
Till detta då en höst på intågande så jag kämpar nu för att inte sjukna ner så djupt. Jag använder hela mitt register av "verktyg" för att hålla den våta filten på avstånd.
Det gör att jag kryper in i mitt skal lite, men det måste få vara så ett tag tills jag törs glänta på dörren och kliva ut ur skalet när det då blir.
 
Men man ska väl kunna tillåta sig att falla lite och det är okej att inte må bra eller vara på topp hela tiden, försöker jag intala mig.
Så länge det känns såhär försäker jag göra saker som får mig att må bra och inte tänka så mycket på allt. 
Jag vet att jag rusar på och det kan få mig att falla hårdare, eller inte. Det återstår att se.
 
 
Mycket som är på gång är positivt och det klamrar jag mig fast vid. Som denna helg till exempel. Det blir en boost i "må bra saker" om allt går enligt plan.
Först denna husvagnssista ikväll. Imorgon vin och bokcirkel kväll hos Marie i Burträsk, det brukar vara en riktig boost, 8 tjejer som snackar skit å dricker å äter gott. Som om det inte var nog är det "Halv åtta middag" hos Anna i Umeå på söndag.
Den kvällen längtar jag till massor. Vi har alltid mycket att avhandla och jag ska sova kvar i stan för att slippa köra hem sent på natten å i mörker. 
I övrigt så hade vi "kick off" på Badhuset igår, då vi alla ledare körde ett eller två pass var ur vår repertoar. Jag körde ett Multipass och ett Step pas och det var full fart och jätteroligt att få leda igen!
Kommer väl inte vara så himla aktiv på badhuset i höst vilket känns helt i linje med mitt mående i övrigt.
Även om det är en av de få saker jag känner att jag är bra på, och den känslan  när jag leder en grupp gillar jag ju, så är det just detta med att låsa fast sig om kvällarna som jag inte vill just nu.
Vi tar det allt eftersom och det är ju inte långt till att lägga in ett pass nån kväll när jag känner att jag är på hugget.
Step passet får ligga till sig till våren dock.
Bilden från vårens husvagnsflörsta i Vindeln. Alla dessa grabbar, förrutom en,  är med i kväll, plus några till... 
 
 

Kommentera här: