Mot Vindeln

Då är vi laddade, packade å klara för "husvagnsförsta".
Det är ju lite sporadiskt med husvagnssistor och förstor i våran värld eftersom vi inte har nån egen vagn. Som vanligt blir det svärföräldrarnas vagn och det blir första svängen även för den i år. Den är nybesiktad och jag har vinterstädat den.
Vi har  lyckats dra ihop 5 vagnar så det bär iväg efter jobbet mot Hotell forsen i Vindeln. 
Vindeln är lämpligt långt bort, det är en fin camping och det finns fina strövområden längs älven.
 
De jag mest oroar mig över i helgen är mina växter i växthuset, men jag har har bett min fina svärmor att kolla till dem, så det ska nog klara sig. 
Det har ju varit rejält kallt senaste veckorna på nätterna. Hade jag vetat det så hade jag nog inte satt ut dem för 2 veckor sen. Men nu är det som det är och krävs både värme och fiberdukar för att dom inte ska frysa. På dagarna när solen ligger på blir det ju över 30 grader där inne så det är ju en stor skillnad... 
Jag tror nån av melonerna och nån gurka frusit, men jag hade ju några stycken så det ska nog gå bra. 
 
Jag hoppas iallafall på lite värme snart och att det håller upp under helgen så vi får några sköna nätter i vagnen. Fredag - lördag blir i Vindeln och lördag-söndag i Rödå enligt plan och om inget annat händer så avslutar jag helgen i Umeå med "halvåtta" gänget på söndag kväll. Hos Jennie denna gång.
 
Så det bli en fullspäckad helg och det ser jag fram emot.
Nästa vecka är ju en kortvecka å i slutet på den ska visst värmen komma smygande. Jag hoppas på det iallafall.
 
Ha en fin helg alla, det ska jag försöka ha. Bilder kommer på måndag!
Puss på er.
 
Vårat boende i helgen står å väntar på oss efter jobbet, fylld med både mat, dryck, vinterkläder och filtar. Bara att kroka fast i bilen å åka. Ska bli trevligt 
 

Kommentera här: