Mitt i helgen

Långhelger är som härliga, men dom går nästan lika fort som vanliga helger. 
Vi tog semester på torsdag bara för att det kändes som det skulle bli mindre stressigt då vi skulle åka till Umeå via Rödå.
 
Vi hade beställt Valborgsmiddan  från Åsas kök i Rödåsel. Man vill ju gärna stötta de lokala i dessa tider och Åsa är ju en vän sen många år så det var som kul att kunna handla maten där.
Mamma å pappa hade åxå beställt mat därifrån så vi tog med den å levererade till skogen. Det var skönt att se att dom hade det bra och dom blev så glada över leveransen. Vi vågade oss in å ta en kopp kaffe, men vi höll de avstånd som är sagt.
 
Kvällen fortsatte hos Jennie och Johannes i deras nya lägenhet. Anna och Ronny var åxå med och det blev en mycket trevlig kväll med den goda maten, lekar och massor av musik. Vi sjöng också vårsånger tillsammans med de andra i gänget via Facetime. 
Sen blev det taxi hem till Idas lägenenhet där vi såsmåningom somnade fram på småtimmarna.
 
Fredag blev en riktig slödag när vi såsmåningom kom oss hem till Burträsk.
Idag blev det desto mer gjort. 
Alla tomater, meloner, gurkor och de mesta av chilin flyttade ut till växthuset. Nu hoppas jag bara att det inte blir så kallt att dom fryser bort. Jag har värme på  men man vet ju aldrig hur värmen ska hålla om det blir många minus grader nån natt.
 
Nu är det lördagkväll och vi har just avnjutit en god middag som Jimmy och Dennis  lagat. Tror det kommer bli en ganska lugn kväll, man är ganska trött efter allt springande in å ut med växter, och i morgon skall jag fortsätta...
 
Lite bilder då.
Valborgs kampen skulle avgöras...
Gick inte så bra för mig, men jag vann iallafall över Jimmy, det var hvudsaken...
Anna, Ronny, Johannes, Jimmy och Jennie fram på småtimmarna
De fleata växterna är nu inflyttade. Några chili samt alla kryddor är ännu inne...
 
 

Kommentera här: