Måndag

Då var det två "helveckor" på G....
Dom skall man ju bara mata igenom. Det är tur det är vår och  ljust på kvällarna om än kallt än tyvärr. Men man ska ju frysa in sommaren sägs det även om man längtar efter värme nu.
 
Mina växter flyttade ju ut i växthuset i helgen och jag har kutat fram å åter för att hålla koll på värmen. Det ska ju helst inte bli kallare än 10 grader där, så nätterna är ju spännande .Jag bäddar än in dem i fiberdukar nattetid + att jag har värme på såklart, men det är svår att få värmen stabil . Har koll på termomenetern hela tiden. 
 
65 chili plantor, 30 tomater, kring 15 gurka å melon har flyttat ut  så det blev ju ganska fullt. Får se om allt överlever. Dessutom har jag lite kryddor som ännu inte flyttat ut. Persilja, basilika, oregano, timjan, koriander, mynta och citronmeliss än så länge...
Men känner jag mig själv rätt kommer det bli mer. Däremot tänkte jag dra ner på vanliga blommor i år. Det känns som det kommer bli nog med vattning ändå, fast å andra sidan har jag sagt det flera år nu men det blir ändå en hel del när man står där i blomsterprakten å ska handla...
 
I övrigt så ser mina veckor ut lika som tidigare. Jag försöker klämma in ett träningspass / dag, och försöker uppnå de mål som min Applewatch föreslår, då har jag iallafall nånting att gå på. Sen lite yoga på det. Kommer också bli en del löpande ut å in i växthuset såklart .
 
Vilma kommer å går hemma nu innan hon fått igång en bra inkomst. Dennis jobbar till å från och Petter väntar besked på om han får sommarjobb eller inte. Han går ut 9an nu och det kommer bli utan skolavslutning i kyrkan och utan flakåkning.
 
Det är en hel del spring hemma just nu med andra ord, men det har man ju vant sig vid. Man får anpassa sig till rådande onstädigheter.
Nu när vi bytte månad till maj, så börjar man iallafall se semestern i horsonten och det känns bra.
Närmast planerar vi för en husvagnsförsta nån helg framöver, halvåtta middag och bokcirkel är också planerad så man får leva på såna saker ...
Ha en bra början på denna helvecka
Såhär ser det ut på kvällen i växthuset nu. Då är det bäddad å varmt för växterna 
 
 

Kommentera här: