Maxad helg

Sådärja, då är man åter på kontoret. Levererad av en av Postnords lastbilar  i morse. 
04.15 steg jag upp och hoppade på en av våra bilar som tryggt å säkert tog mig till kontoret i Skellefteå. Jag åkte med Micke, en av killarna som jag pratar med flera gånger i veckan,  så det var trevligt att få träffa honom live. 
 
Men vi börjar med fredag.
Vi kopplade vagnen direkt vi kom hem från jobbet och åkte mot Vindeln. Kvar hemma lämnade vi, förrutom barnen och katten, även all mat vi skulle ha med oss...Men som tur är så passerade vi ju ICA i Vindeln å kunde handla det vi glömt där.
5 vagnar parkerade bredvid varandra på Hotell Forsens camping i Vinden och det blev ett trevligt dygn där.
Vi wokade över öppen eld , tog en kvälls promenad längs med forsen och sen satt vi uppe å skrålade halva natten. Mycket trevligt.
 
På lördagmorgon började vi med Yoga, sen blev det frukost och en promenad broarna runt. Sen checkade vi ut och  alla vagnar rullade iväg åt olika håll.
Vi rullade  vagnen 2 mil till Rödånäs där det blev mer trevligheter hemma hos Urban å Berit med middag, lekar och en massa sång och musik såklart.
Söndagen spenderade vi på vedbacken hemma hos mamma å pappa. Jimmy fällde å kapade och jag klöv ved i ett par timmar innan han rullade hemöver med vagnen och jag hängde på Berit och Britta mot Umeå, till Jennie, för en halv åtta middag.
Som vanligt mysigt, trevligt och gott! 
Sen hämtade Ida mig och jag kröp sedan ner under hennes 8 kilos täcke för ett par timmars sömn innan jag skulle iväg i ottan.
 
Fick verkligen ut det mesta av denna helg och även om jag är sjukt trött så känner jag mig väldigt glad och nöjd över att ha så många fina vänner att umgås med. Vädermässigt fick vi ta del av allt.. Sol, regn, snö, hagel och även åska på söndag kväll...
 
Vi har planerat lite löst i alla dessa gäng för nån sväng med vagnarna i sommar,  kanske en fjällresa senare samt lite träffar med halvåtta gänget, så det finns trots allt lite att se fram emot i sommar även om vi inte kommer befinna oss mer än två timmar hemifrån som rekommendtionerna säger... Finns muycket att göra på hemmaplan ockå. 
Liten bildbomb från helgen då.
 
Husvagnsförsta i Vindeln
Vårat lilla space där vi stod 5 vagnar på rad
Wok över öppen eld, blev smarrigt
Forsen i solnedgång
Hela gänget:
Ingela, Tomas, Katharina, Jimmy, Erica, Lars I , Lars B 
Robert, Jag och Victoria
Jag, Erica och Victoria körde lite morgon Yoga
Vi promenerade "Broarna runt" på Lödag. Det är en sträcka på ca 5 kilometer. Förrutom en massa träningsstationer finns det en hel del annat spännande att se efter vägen. 
 
Rödå Camping, och ved hantering 
Vi hade ju en väldans tur med vädret i Vindeln. Inte lika fint var det på lördag em när vi checkade in hos Beit och Urban, men det blev bättre på kvällen. 
Grillning hos Berit och Urban. Även Janne och Britta , samt  Per och Karin var med. Senare på kvällen tog Per fram gitarren och vi försökte oss på lite allsånger. Mycket trevlig kväll här också.
Jag parkerade vid klyven på söndag, det är som ett bra terapijobb, bara stå där å tänka på ingenting. Knappt 2m3 fick vi ihop, så det blir nog nån till sväng hit.
 
Halvåtta 
Temat var "Rökigt" denna gång. Smarrigt som vanligt
Lax och pasta
Äppelpaj marinerad i Fireball som vi också drack till.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: