Fredags feeling

Så var denna arbetsvecka snart över och en helg väntar som förmodligen kommer rusa förbi som alla andra helger.
 
Veckan blev lite annars än vad jag hade panerat.
Onsdag var jag till Umeå, men eftersom jag fortfarande inte får sitta på kontoret där så satt jag hemma hos Ida och det går ju som sagt bra att jobba var som helst vilket jag är väldigt glad över. Det begränsar ju inget ens nu i Corona tider. 
Anledningen var att jag skaulle träffa Anna på kvällen i hennes nya lokal å få mig nya vårnaglar. 
Hann även äta lunch med Ida och middag med henne och Marcus. Vi planterade (!) lite kryddor och kattgräs och sen åkte jag hem till en sjuk Vilma. 
 
Nu är det 3e gången inom loppet av 6 månader som hon har ont i halsen och feber. I dessa tider är det ju väldigt annars att vara sjuk med annat än Corona ( vilket vi hoppas det INTE är) 
 
När jag var yngre hade jag samma problem med upprepade halsinfektioner och feber. Tillslut ledsnade jag på det och fick mina halsmandlar bortopererade när jag var kring 25. Efter det är mina sjukdagar med feber ganska lätträknade.
 
Ida hade samma probelm. Hon var i snitt sjuk med feber och halsont varannan månad under många år. Förra våren fick hon sina bortplockade och efter det har hon inte haft feber och ont i halsen en enda gång, så nu är det väl Vilmas tur.
 
Jag jobbade hemma för att försöka hjälpa henne till Vårdcentralen och få det dokumenterat för att lättare kunna få en remiss å ta bort dem. Men dom ville inte träffa henne. Det som hände var att hon fick berätta hur hon mådde och vilka symptom hon hade, sen skrev dom bara ut penicillin utan att ha träffat henne eller tagit prover!! Lite konstigt tycker jag...
Nu hoppas vi ju att det verkligen är halsfluss hon har å att penicillinen biter. 
Lite drygt för henne då hon just nu är på inskolning på OK där hon ska jobba i sommar. Ett avbrott direkt. Hoppas det släpper under helgen iallafall.
 
På torsdagkväll var det sista passet med min fasta Step grupp på Badhuset. Har varit kul att ha en fast grupp, så händer inget annat gör jag samma sak till hösten.
Att få börja jätteenkelt å sen göra det svårare och svårare och se hur gruppen utvecklas. Väldigt stimulerande för en gammal avdankad ledare.
Vi var ju 12 från början men efter pandemin satte fart har det försvunnit hälften, så 6 stycken har hållit ut hela tiden. Bra jobbat!
Jag har redan börjat klura på låtar å steg, så det blir med all säkerhet ett pass till hösten åxå, bara det bli några deltagare.
 
Nu får ni alla ha en skön helg så bjussar jag på lite bilder från veckan.
Mina nya vårnaglar. Lite svårt att se nyansen på den första bilden ( Annas bild) men dom är ljust syrenlila. Väldigt snygga. Sen blev det lite handmålade blommor på tummarna .
Efter passet igår. Mina duktiga step tjejer. Dessa 6 har varit väldigt ihärdiga och väldigt duktiga!
 
 
 

Kommentera här: