SOMMAR!

Å vilken härlig helg!
Vi hade tagit ut en semesterdag på fredag då Jimmy skulle serva sin hoj i Umeå.
Vi passade då på att prova lite nya hojar. Jag har ju varit på jakt ett tag efter en ny hingst, å nu har jag hittat den jag vill ha. En Yamaha MT09 Tracer får det bli...såsmåningom. 
Den jag provade var en 2020, å det känns inte riktigt som jag har råd med en splitterny än, så jag ska vänta lite å se vad som dyker upp framöer.
Vi hann luncha med Ida ochså å köra runt lite i stan innan vi åkte hem. Det blev några mil på hoj den dagen å jag var lite halvtrött när vi kom hem. Efter middan satt  vi hela kvällen å snackade å spelade musik som vi gör ibland. Mysig dag och kväll.
 
Lördag hämtade vi ett jordlass så hela den dagen gick åt till att skotta, skotta å skotta...Det behövs jord överallt så det är bara att fylla på, rensa ogräs och kolla över alla rabatter.
Anna kom förbi på kvällen för att ta ett glas rosé på våran nya altan. Hon blev kvar över middan å hela kvällen, så det blev närmare midnatt innan vi kom isäng. Trevlig kväll.
 
Söndag var det ju Morsdag. Ida for till mormor å morfar å uppvaktade mamma på Morsdag, Vilma kom hem till oss och vi var till Jimmys mamma å pappa å fikade lite.
Solen gassade hela dagen å vi fortsatte med pyssel på gården. Jag var å köpte sommarblommor också så nu är allt ute.
I växthuset blommar det för fullt å det har tom börjat komma lite chili.
 
Det var en trött Sunkmamma som tog en tidig söndag kväll, öm i skinnet efter all sol och öm i kroppen efter allt skottande planterande och sjåande.
Men det blev en riktigt härlig helg iallafall. Sommaren är änligen här!
Hojen till höger är den som jag är mest sugen på just nu. Till och med färgen är perfekt
EN av mina chilliplantor har redan frukt!
Hann inte med att Yoga hos Dara på söndagkväll, så jag gjorde det hemma istället...med lite sällskap...
Nu har jag ägnat minst en kvart åt Yoga varje dag senaste veckorna och det känns att jag blir både starkare och smidigare och ryggen håler ihop bättre. Gäller bara att inte tappa fokus nu och släppa denna vana. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Chrstina:

Det var en fin hoj ,körde med körskolan på en MT07 väldans lättkörd, övningskörde på én HD xg750 , oxå väldigt lätkörd. Nu kör jag BMWF700gs. Har du nån oj idag ? //Christina.

Svar: Ja det är fina hojar dedär. Dock nya och jag vill ha en som är nåt år gammal... Jag har en Yamaha xj6 Diversion idag om jag haft sen jag tog MC kortet för tre år sen.. dags å byta upp sig tycker jag. Kul med fler tjejer på hoj .-) . Bland mina vänner är jag ganska ensam tjej tyvärr... Kram // M
Margaretha Windelius

Kommentera här: