Sista helgen innan semester

Ja, nu går vi snart in i den bästa veckan på hela året, den sista veckan man jobbar innan semestern!
Då har man allt framför sig, men längtar efter ledighet, man har alltid höga förväntningar och det känns både lätt och trögt att fara till jobbet!
 
Denna vecka har varit VARM!!
Det är nog ingen i Sverige som har haft annat än värmebölja. Vi hade som mest 34 grader här i Skellefteå under torsdag eftermiddag. För min del är det lite för varmt. Inte bara för att jag jobbar, utan för att det helt enkelt är för varmt för hela min kropp oavsett vad jag gör.
 
På jobbet steg tempen liksom alla andra år mot 30 grader och hjärnan började sakta smälta. Så onsdag och torsdag packade jag ihop å satte mig i Vilmas källar lägenhet. Hon jobbar ju så jag hade den för mig sjäv. Där var det sååå skönt!
 
I övrigt har jag faktiskt lyckats med att träna trots värmen i veckan. De är faktiskt inga problem om man bara väntar till efter 18. Svettas gör jag ju ändå och man får bara se till att fylla på med vätskeersättning efteråt. 
Det blev en promenad runt sundet med Vickan en kväll, en löptur runt berget med Jimmy en kväll samt en promenad och ett gym pass en kväll. 
Torsdag efter jobbet , för övrigt den varmaste dagen, var jag med Vilma på stan å shoppade lite. Hon har ju fått sin första lön på jättelänge så det var en del som skulle handlas ...
Sen låg vi pall i hennes säg å kollade serier medan jag väntade på att Jimmy skulle bli klar på sin AW med Datapolarna.
 
Nu är det fredag iallafall och vi har fått två st AC på jobbet som vi hittade undanstökade i ett gammalt förråd. Dom är stora och otympliga, men dom funkar, så nu är det helt okej men tempen.
 
Då finns det inget annat att göra än att önska en trevlig helg på er alla. Vi har tänkt oss ut i båten ikväll om det inte blir åska. Sen har utemöblerna kommit så det blir att skruva ihop dem i helgen och kanske börja snickra på vindskyddet å få till det i hörnan på soldäcket.
 
Så ha en bra helg alla och passa på å njut av vädret, då det skall bli lite sämre lagom till semestern börjar för mig iallafall.
Såhär ser det ut i hallen hos oss nu. 2 stora brummande AC och en fläkt som står å susar hela dagarna. Mitt rum närmast till vänster. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: