Yoga doesn´t make my life better, It makes me better at life

Som jag skrev tidigare är jag SÅÅÅÅ trött nu.

Inte för att jag jobbat hårt eller för att kvällarna på något sätt är betungande just nu, men  jag längtar efter en ihållande ledighet. Bara att slippa stiga upp 05.15 varje dag å åka iväg någonstans.

Det har varit en ansträngande vår på många sätt. Även om Corona inte just påverkat mig så väldigt mycket i vardagen, jag jobbar ju än, så ser ju livet lite annorlunda ut ändå och man påverkas ju av det vart man än vänder sig.

Jag märker dock att Yogan hjälper mig att fokusera på annat än det som snurrar i skallen. Eller det hjälper mig att fokusera på andning och att utmana min egen kropp på ett sätt som gör att det inte ryms annat i skallen än Yogan medan jag håller på, vilket är skönt..

Men, som sagt, jag känner mig trött å sliten. Jag går i säng tidigt på kvällarna, vaknar alltid DÖDSTRÖTT, håller mig flytande till lunch å sen är det bara att ta en powernap mitt på dagen.

Kroppen är så trött åxå. Jag får ibland verkligen tvinga den till aktiviteter, som går bra när jag väl kommit igång. Men det är väl meningen man ska vara så här trött å sen kunna ta igen sig under semestern som nu bara är 3 veckor bort. 

Längtar efter slöa dagar utan planer och framför allt sovmorgon!

 

 

 

 


Kommentera här: