Filmtips

Här kommer ett mitt i veckan filmtips helt plötsligt!
 
I Söndags,  när det var regnigt å trist, å vi var båda trötta och jag hade ingen som helst lust att göra nånting alls....då såg vi denna.
 
Jimmy ville se en skräckis å jag ville helst se nånting som är spännande. Men det blev varken spänning eller skräck utan en Brittisk romantisk musikkomedi av alla möjliga kategorier.
 
 
Vi har ju långt ifrån samma humor  så det var ju lite av en chansning. Jag brukar dessutom inte gilla brittiska filmer, men jag hade  hört om denna och lite om storyn å det verkade så knasigt att det lockade mig... 
Den handlar om den mediokra trubaduren Jack.
 
 
Han spelar på sunkiga pubar nånstans i England för ytterst lite publik och karriären går inge vidare.
Efter ett oförklarligt elavbrott i hela världen på tolv sekunder, har vissa saker blivit annorlunda. 
Av nån anledning är Jack, i denna nya värld, den enda som faktiskt minns The Beatles och deras låtar.
Han börjar uppträda med dem och gör succé. Ed Sheeran, som spelar sig själv, tar med Jack på turné och Sheerans manager smider stora planer för lanseringen av den nya fantastiska låtskrivaren!
 
Ja, sen får ni se vad som händer om ni kollar filmen. Den var bra iallafall, även Jimmy gillade den ska tilläggas. Finns på Viaplay 
 

Kommentera här: