S*E*M*E*S*T*E*R

Men ÄNTLIGEN! 
 
Denna vår har inte varit som nån annan vår nånsin. Inte för nån. Så det känns extra skönt att få stämpla ut å gå hem å bara tänka på att vila upp sig under sommaren. En del trevligheter kommer det blir såklart.  Det sedvanliga besöket av Rödå gänget nästa helg å en resa till Höga kusten är planerad, sen är det inte mycket annat. Men det brukar ju fyllas på har man lärt sig. 
 
Inget är som det brukar idag heller. Det brukar ofta vara bra väder å solbrillor på när man går på semester, men inte idag när det regnar mer eller mindre och det är 20 grader kallare än förra fredan.
Det brukar vara semesterpub och festligheter på Hembygdsområdet å på Westmans i Bygdsiljum med massor av folk, men inte idag. 
Jag brukar ALLTID ha kjol eller klänning på fredagar, å särskilt denna dagen då, men inte idag.
Jag brukar alltid ta ett glas rosé efter jobbet på semesterdagen, men inte idag....
 
Ikväll skall jag ratta Buick om allt går som planerat. Jag hoppas regnet lättar lite så det inte blir så geggigt efter vägarna. Sen ska jag ta en redig sovmorgon imorgon lördag å stiga upp först när jag vaknar å inte ställa väckaren .
Annars brukar jag göra det för att inte rubba sömnen allt för mycket. För mig är det viktigt att hålla ordning på den även när jag är ledig. Stiga upp samma tid varje dag, oftast vid 9 tiden å börja med ett träningspass. Det tänkte jag göra i sommar också, men inte imorgon. Då ska jag sova ut så länge jag bara orkar ligga i sängen!
 
Ida å Marcus får semester idag åxå och dom drar iväg på en raodtrip imorgon, jag hoppas få se dom i Burträsk under sommaren nån gång iallafall.
Vilma jobbar hela sommaren, men hon brukar dyka upp nån sväng då och då.
Dennis jobbar till å från och kommer vara hemma hela sommaren.
Petter jobbar några veckor i mitten av sommaren å kommer vara hemma han också, så det kommer vara fullt hus i vanlig ordning gissar jag.
 
MEN  nu stämplar jag ut, lämnar Postnord  i 4 veckor och ska försöka fokusera bara på att ha det bra och ta hand om mig själv, ladda för hösten med allt vad det kommer innebära!
 
Hörs efter helgen ... Puss på er
 
Nu lämnar jag Postnord å Norge kartan med alla nålar i för ett tag. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: