Höga Kusten

MC resan avslutades på tisdag förmiddag med en lunch macka i Jävre och sen gasade vi på så fort hojarna orkade efter E4.
Vid Ostvik kom de regn vi väntat på...SPÖREGN!!
Vi var mer än dyblöta när vi kom hem... Men vi krängde av oss MC ställen , häktade husvagnen på bilen och drog direkt ner till Överhörnäs camping utanför Ö vik där Vicktoria och Lars, Ingela och Robert redan parketat.
Där väntade två trevliga dagar med vandring både i Skuleskogarna och upp på Skuleberget.
Vi fick ihop många steg på dessa dagar.
Fina vyer , trevlig sällskap , god mat och massor av vandring som sagt.
 
Dag 1 tog vi oss an Skuleskogen från Norra infarten. 12 kilometers vandring genom skog å mark, sten å rötter , upp och ner.
Skuleskogen
Slåttsdalsskrevan. 
Robert, Jimmy, Lars, Ingela jag och Victoria
Men såklart jag var tvungen.... Det blåste rejält på toppen så jag vågade mig inte på att stå utan backup...
Glada vandrare
 
Dag 2 Skuleberget
På väg upp , den brantaste vägen såklart, dock inte klättrningen denna gång
Högst upp på berget fick jag feeling igen ...
Vi fikade i toppstugan och vandrade ner igen. Blev inte så långt idag, men det var desto brantare både upp och ner.
Vi åt tidig middag på Fiskarfänget i Norrfällsviken. Massor av olika fisk och skaldjurs rätter att välja mellan. Gott!
Sen blev det korvgrillning och tärning i husvagnarna på campingen.
Ytterligare några trevliga dagar med fina vänner.
 
 
 
 

Kommentera här: