På G igen

Nu är jag igång igen. En fastevecka!
Detta är inte nåt tillfälligt påhitt bara sådär, utan jag har planerat det ett tag. När jag fastade i höstas blev Victoria som sugen att prova så vi bestämde redan då att vi skulle testa tillsammans i Januari. Å nu är vi där!. Men jag börjar efter helgen, eftersom  jag ska på middag både lördag och söndag ( mer om det efter helgen) 
 
Jag har ju bra diciplin på mig själv när jag bestämt mig för nåntong, så det är ju bara att köra nu då. Min tanke var en vecka på hösten å en på våren för att "rensa ut" de man dragit på sig. Varje gång kanske man tappar nån dålig vana lite. Kaffet är ett exempel från i höstas. Jag "kom inte igång" med det efter fastan å klarar mig än idag bara med en enda kopp / dag, så det lär ju inte bli så svårt denna gång. Åsså snuset då.... jag lämnade ju portionssnusvärlden och har numera lössnus bara. Det är ju  bökigare, därav bli det mindre snusat, så jag tror det ska gå bra det med. Tror egentligen inte att det blir några problem alls faktiskt. Det känns då inte så. Det är ju herrejösses bara en enda vecka ... 
 
Till det då, såklart, så har jag gått med i "15 med Paolo".
Det hade jag nog inte gjort om jag inte fått ett erbjudande som Memira kund att vara med i 3 månader utan kostnad. Kan ju vara bra med lite extra pepp tänkte jag.. Å så är det ju. 
Men nästa vecka börjar även träningspassen, så det blir en riktig rivstart. men det gillar jag ju. Å förrutom på onsdag då jag ska ända till Rödå för att träna, så är detta snabbt fixat eftersom vi bor granne med badhuset. Känns riktigt bra dehär, och jag känner att min kropp är på G.
 
Det är ju faktiskt bara JAG som kan ta ansvar för min kropp och det är bara JAG som kan göra nåting åt ev fel å brister, antingen själv eller med hjälp. 
Det som går att göra nåt åt kan man åtgärda, men det som inte går att göra nåt åt måste man lära sig leva med. 
Min rygg är en sån som jag börjar förstå att jag måste leva med. Jag kan gå till 1000 sjukgymnaster / kiropraktorer/ naprapareer och bryta till den, men för att det ska hålla måste JAG träna upp musklerna runt och bara JAG kan ta reda på vad som måste göras för att fixa det. Jag har kört stenehårt under hösten med "tråkiga" rehab övningar och massor av hälsosam Yoga för ryggen och även om just smärtan i ryggen inte gett sig så är det mycket bättre. Jag har tränat upp vänster ben så smärtan där är i princip borta nu och benet börjar vara lika starkt som det högra. men det hade ju inte hänt nånting om inte JAG prioriterat träningen för MIN egen skull, och nån "quick fix" finns ju tyvärr inte.
 
Så tänker då jag, men jag vet det finns många som tänker annorlunda. Men detta är vad som driver mig framåt, med träning, bra kost och sunda vanor och bra balans i kivet. Det är för att JAG vill leva länge, orka med det som kommer, må bra, och även kanske kunna peppa andra till att göra detsamma. men inställningen jag har till mig sjäv och min träning sitter bara i MITT huvud. 
Så frågan man egenligen bara måste ställa sig är . Hur vill jag må?? sen får man utgå från svaret och jobba från det... Det är inte lätt , men det går!
I höstas behövde jag mindre hård träning, mer yoga och mer lugn och ro. Nu känner jag att jag är laddad med energi och kan ge mig själv lite hårdare träning, men jag måste lyssna på kroppen hela tiden och inte köra över den. Den säger till direkt, å då är det bara att slå av på takten. 
 
Sådär, det var helgens predikning. Nu ska jag gå ner i källaren och umgås med Paolo Roberto i en kvart... 15 minuter.. Hur mycket är det egentlgen av ett dygn? inte mycket!
Det har man tid med!
Ha en fortsatt bra helg alla !
 
 
Jag fick ju tre månader av Memia, så då kan man ju inte låta bli, även om jag skulle fixa detta på egen hand egentligen. Men lite extra pepp och förslag på träningspass kan ju vara bra att få ändå. 
Sen är ju Paolo en av dem som jag får inspiration av, å det gör ju inte saken sämre!
 
 
 
 

Kommentera här: