Så var julen 2020 över...

I vanliga fall brukar jag vara snabb att plocka bort julpyntet bara för att jag känner att jag inte vill ha det framme längre än under mellandagarna. Alla tomtar å adventsstakar å röda gardiner brukar ryka snabbt, men inte i år. Jag vill ha det kvar. Granen som vi köpte står så fin och luktar så gott så allt får stå ett tag till...Men då är det ett speciellt år just i år också.
 
Julen då....
Ida och Marcus kom hem dagen innan julafton.
Vilma kom hem också, men hon var trött å slut. Så för henne blev det en tidig kväll. Men vi andra spelade Bingolotto och drack glögg å åt alldeles för mycket (som vanligt).
 
Julafton blev ju inte alls som vanligt men det blev bra ändå. Vi gjorde allt som vi brukar, men vi var hemma. Jimmy å grabbarna var en sväng till Kerstin å Janne , men jag å mina barn höll oss hemma. Vi pysslade med det sista, lagade lite mat och grejade på här hemma. Julklapparna delade vi ut innan Kalle.
Eftersom Ida och Marcus skulle till Marcus föräldrar sen, så blev det en tidig middag.
Min å Jimmys första julmiddag tillsammans. Den blev lyckad! Alla var nöjda, glada å mätta. 
 
När ungdommarna åkt blev det "Karl - Bertil" och "Tomten är far till alla barnen" ..som vanligt.
Juldagen flöt på med en trött Vilma, rester av julmat, långpromenad runt sundet och faktiskt lite träning för min del även om det satt långt inne.
 
På Annandagen blev det då julafton hos mamma å pappa. Det var så mysigt! Dom hade dukat å grejat utomhus och vi satt ute i tre timmar!
Det blev jättebra om än annorlunda.
 
När vi kom hem sen kom det dock en liten baksmälla från helgen för min del. Tankar på framtiden och framtida jular, hur det ska bli med familjen och hur allt kommer bli framöver. Jag hade en ganska jobbig kväll men det kanske man ska ha ibland.
Det är mycket att ta in ett sånt här år och just julen är ju den enda tratidionen vi har i våran familj så det kändes konstigt. Jag antar att detta år sätter igång nya traditioner hos många familjer, så även hos oss...men just på kvällen där kändes det jobbigt. 
 
Nu är det måndag och jag jobbar hemifrån idag. Det är inte mycket att göra heller, så det blir mest att vakta telefonen, kolla mailen och ta hand om fakturor och sånt . Inga transporter att tala om i mellandagarna från och till Norge iallafall.
 
Vi fortsätter resan på de sista dagarna av 2020 och jag längtar mest efter att allt ska bli som vanligt igen.
Den obligatoriska julgransbilden blev lite annorlunda i år...
Mitt å Jimmys första julbord!
Kisse var nöjd att Vilma var hemma
Annandagen hos mamma å pappa. Middag ute.Dom hade fixat så himla mysigt
Tält hade dom satt upp och vi åt ute. Det var bara några grader kallt så det funkade jättebra! 
Mamma å pappa 
 
 
 

Kommentera här: