Måndag och Julvecka

Nu är det snart ett år sen man hörde om det "Kinesiska viruset" första gången. Då ryckte man lite på axlarna å tänkte att Ja, ja det är ju i Kina de...
 
Aldrig hade man kunnat ana att det skulle krypa så nära som in i våran familj. Men nu är det här och det är bara att gilla läget.
 
Vilma blev febrig i onsdags. I fredags fick hon ett positivt Covid svar , och ungefär i samma veva tappade hon både lukt och smak.
 
Jag var in till henne på torsdag med lite mat och väntade medan hon gjorde testen. Iförd munskydd och handskar kändes det väl säkert för min del, men det kändes så konstigt att inte kunna pyssla om henne som jag brukar när hon är sjuk.
I vanliga fall brukar jag plocka hem henne och ta hand om henne hemma, men det går ju inte nu.
Hon har legat själv i sin lilla lägenhet från onsdag och bara vilat och försökt blir frisk. 
 
Febern har gett sig men hon är snuvig och hostig så julen kommer inte blir som den var tänkt. Men likt många andra familjer så får vi tänka om. 
Just nu är det viktigaste att hon blir frisk och stark igen så det är bara att vänta ut det.
 
Helgen i övrigt blev som alla andra. Jag var till Umeå en sväng på lördag, lämnade lite grejer hos Ida och sen fick jag mig nya naglar hos Anna. Träffade ingen mer än Anna, Ida och Marcus och vi höll alla avstånden som man ska. 
 
På lördagkväll köpte vi biljetter till "Tomten och Bocken" med Måns och Peter och såg den. Riktigt bra!
Annars är det ganska tråkiga tider nu. Mycket TV, serier och bara vanka runt hemma... Som alla andra så är jag  less på det nu. Men det är inget att göra åt saken, bara avvakta.
 
Idag är det måndag och jag är på kontoret. Min skärm gick sönder i fredags så jag åkte in idag för att hämta hem en ny som kanske orkar hålla igång under den period nu man ska vara hemma och jobba mest.
Vilma och Sotis på mamma och min morbror Runes 75/80 års firande i somras. Krya på dig nu Vilma så vi får hänga lite under julen . 
 
 
 
 

Kommentera här: