Fredag

Ännu en vecka är över och jag har fortsatt att jobba hemma. 
 
I veckan fick en av de som pendlar med oss Corona besked så just nu väntar vi väl bara på att nån av oss andra ska bli sjuka...
Själv lämnade jag test igår så jag väntar på svar idag förhoppningsvis.
 
Beroende på hur svaret blir så har vi tänkt oss till Rödå i kväll för att hämta en massa kött som vi beställde tidigare i höst. Det är kring 50 kilo nötkött,  så idag får Jimmy fara å skaffa oss en ny frys för vi kommer inte rymma det i våran lilla som vi har nu.
 
Veckan har varit sig ganska lik från de senare annars. Jag har besökt "källaren" på badhuset i princip varje kväll eftersom jag inte har så mycket annat att göra om kvällarna. Så jag tränar nog mer nu än tidigare.
Ryggen fick sig en duvning hos kiropraktorn i onsdags så den är numera på rehab och det blir faktiskt lite bättre varje dag.
 
Vilma var hem i går också.
För en gångs skull så har vi faktiskt köpt oss en gran. Den är fantastiskt fin och tät och det luktar numera gran i hela huset. Vilma och jag klädde den igårkväll så nu står den så grön å grann  i stugan...
 
Ett tråkigt besked i veckan var väl att gatuhunden Arthur somnat in. Jag har följt honom senaste åren på Instagram genom hans husse Mikael från Ö vik. Det är en faschinerande historia om hur Mikael på en tävlinng  Equador för 6 år sen kom i kontakt med den slitna och smutsiga hunden som vägrade släppa honom och följde laget under tävlingarna.  Det slutade med att han tog med sig hunden hem. Nu skall detta bli film också med självaste Mark Wahlberg i huvudrollen....
Har ni inte läst boken så kan jag tipsa om den. Finns också endel Youtube klipp om denna otroliga historia. Arthur fick iallafall några fantastiska år med Mikael och hans familj i Sverige innan han somnade in i veckan efter en kort tids sjukdom...
 
Nu får ni ha en trevlig helg alla, och håll tummarna att mitt Corona test är negativt idag!
 
Våran fina gran...Luktar fantastiskt!
 
 
Boken om Arthur. Värd att läsa /lyssna på...En ganska otrolig historia faktiskt. Filmen kommer jag såklart att se så fort den finns. Enligt uppgift skall den börja spelas in i början på nästa år.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: