Tjejhelg i Tärna

Ja, vad ska man säga efter en sånhär helg mer än att jag verkligen fyllt på med energi, glädje och allt annat man får av att spendera en helg med andra lika galna brudar som jag själv....
Ett otroligt härligt gäng. Inga ledsamheter.
Tanken från början var att vi skulle åka upp hela gänget med respektive, men olika avhopp av männen gjorde att vi bestämde oss för en riktig tjejhelg istället, och det blev ju riktigt bra!
 
Jag å Berit åkte ju upp torsdag redan och landade i JWs fina stuga vid halv 10 på torsdag kväll. Sen satt vi uppe å snackade skit till fram på småtimmarna. Vi hade mycket att prata om och tiden gick fort.
 
Jag fattade ingenting när jag vaknade på fredagmorgon klockan 11!!!! Så länge har jag inte sovit på längre. Men att sova i ett tyst hus där det inte är nån rörelse varken i huset etter utanför gjorde ju att jag sov som en sten.
Sen blev det bråttom. Ut i skogen å leta svamp i de fina vädret. Vi hittade faktiskt lite också. Såpass att vi kunde tillreda en kantarellpasta när de andra rullade in på fredagkväll.
 
Lördag blev det ännu mer svampletande. Mindre bra väder, maen vad gör väl det när man har så trevliga människor omkring sig. Vi gjorde en liten vandring på em, några av oss var upp på Atoklimpen och några letade svamp med framgång. Så det blev en riktigt bra dag.
Sen hem å laga mat, rensa svamp, basta å sen blev det party i stugan vill jag lova. Det var full fart!
Så himla kul!
På söndag var det bara att städa å börja rulla hemöver. Glada och nöjda över en fantastiskt trevlig helg.
Detta hoppas jag vi kan göra om nästa höst!
 
Lite bilder då...
Tärnas mest fotade berg. Ryfjället. Vyn från JW s stuga är ju magiskt vacker. man får aldrig nog och det blir alltid minst ett foto på denna vy.
Laddade brudar:
Anna, Jennie , Sofia, Camilla Berit och jag 
Atoklimpen.
Det blåste en hel del däruppe på berget ska jag säga...
Utsikten är ju bättre om vädret är klart, men man ser ändå in i Norge
En liten snöhög hittade vi åxå
Å svamp...
Å god mat...
 
Nu är det bara att ta tag i ännu en vecka med allt vad det innebör.
 
 
 
 

Kommentera här: