Sista sommarfredan

Ja det får man väl ändå säga.
Nästa fredag är det September och den första officiella höstmånaden.
 
Början på denna vecka levde på energin jag fick av förra helgens fjällresa. Jag var trött men glad att jag har så fina vänner som är lika knasiga som jag. 
Men nu börjar det vara mörkt på kvällarna, kallt på morgnarna och även om solen fortfarande lyser om dagarna så är det inte varmt längre.
Sommaren är över för denna gång och det känns alltid lite vemodigt.
 
Jag har börjat rensa i växthuset och i veckan plockade jag in nästan 1 kilo chili som jag skivade och la in. 
Vilma har fortsatt bott  hemma lite i veckan,  det går lite tungt för henne nu vilket inte är så konstigt då hon jobbat hela sommaren och inte varit ledig mer än nån dag här å där.
 
Ida är åter uppsagd pga avrbetsbrist och jobbar sin sista veckan nästa vecka. Men hon brukar ju landa på fötter ändå så jag gissar hon gör det även denna gång. 
Hemma travar vi på. Dennis är fortsatt arbetslös och är bara hemma om dagarna och Petter har börjat gymnasiet. 
 
Jag har bestämt mig för att inte köra nån step i höst i Burträsk men gruppen i Rödå drar igång den 9/9. Däremot snickrar jag på ett "Multispinning" pass som jag kommer dra igång i Burträsk. Spinning och styrkeintervaller.
Jag och Vilma har varit och provat ut lite låtar så nu är det bara att mixa ihop och sjösätta det. 
 
I veckan var Vilma och provsminkade Lina inför bröllopet nästa helg och jag och Jimmy planerar lite för diverse trevligheter som ska ske under brölloppet, så det är som full fart.
 
Men nu är det helg och vi har inga planer alls i helgen vilket faktiskt känns riktigt skönt. Jag ska greja mer med växthuset och pyssa lite i trädgården och börja göra den klar inför hösten. 
 
Ha en bra helg alla .
 
Nästan 1 kilo chili tog jag in i veckan. Sammanlagt har jag plockat in över 1,5kilo  hittills och det finns massor kvar.
Dessutom har jag satt endel likörer i år som snart skall silas och sockras och sen lämnas ett tag att gotta sig. Det blir också helgens pyssel tror jag.
 
 
 
 
 

Kommentera här: