Båt och Möhippa

Ja , nu är man inne i svängen igen och det känns som man inte haft semester alls.
2 jobbveckor är avverkade och helgerna har varit fulltecknade, vilket dom fortsätter vara framöver som det verkar.
 
Det som är skönt är att det fortfarande finns sommarvärme kvar på kvällar och helger så man kan hålla fast vid känslan ett tag till. Men morgnarna är kalla och värme behövs i växthuset.
I morse var det bara 6 grader ...
 
Fredag tog jag å Jimmy båten ut på sjön å gled omkring lite. Vi hade sushi med oss och det var en njutbar kväll med fint väder och det blev faktiskt ett bad också för min del. 
 
På lördag var det dags att "kidnappa" Lina ( Jimmys syster) som ska gifta sig i början på september.
Det som kändes lite spännande är att jag inte hade träffat nån av de andra tjejerna förrutom Lina då, och Maja, lillebror Eriks sambo.
 
Men det blev en trevlig dag å kväll där Lina fick börja med att köra ett gympapass med oss, sen blev det lunch på Isboden, ett besök på "Escape room" där vi verkligen fick tänka och lösa klurigheter. Sen hem till en av tjejerna där vi åt käftor och snackade bort hela kvällen. Jag hade inte tänkt bli så sen, men klockan var ändå närmare 12 när jag rulllade hemöver.
 
Jimmy hade gått isäng för länge sen då han skulle upp å iväg till Fällfors för ännu en dag med  MC-bankörnig på söndag. Så jag spenderade hela dagen som värsta husmor i trädgården och tog hand om en massa bär å annat å grejade på.
Sen på kvällen var det ÄNTLIGEN dags för ett Yogapass i Åbyn med Dara, nåt som jag längtat efter hela sommaren. Kändes skönt att upptäcka att jag inte stelnat ihop helt under semestern. Jag har ju faktiskt kört lite yoga på egen hand.
Nu är det bara att ladda för nästa helg då jag skall till Tärnaby med Rödåbrudarna. Ska bli så trevligt!
Detta skojar man inte bort!  En sushimiddag och ett glas cava i båten i solnedgång tillsammans med den man älskar. Kan man önska mer av en fredag?
 
Såklart...
Lina på Lördagkväll. Nu ska vi bara få ihop allt inför brölloppet som börjar närma sig...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: