Throwback Thursday V 17

Idag backar vi tillbaks till maj 2013
Mitt första officiella "framträdande" i Burträsk som Jimmys flickvän. 
Det var Cowboy-fest på Burträskarnas hus och det är väl den sista stora officiella festen som varit där på sistone.
Jag vet att det är efterlängtat med en ny "bya fest"  och efter den Corona tid som råder nu kommer nog alla vara sugen på att få ha kul tillsammans igen, så jag hoppas det kan bli aktuellt med nåt liknande framöver. 
 
2013 kände jag  endast några få här ( kollegor på Martinsons) och jag var sjukt nervös minns jag.
Nervös för att träffa alla och inte minst att träffa Jimmys ex Camilla officiellt på en fest sådär. 
Men det var superkul!  Långt efter denna fest när vi träffade folk på byn så sa Jimmy
"Jamen han / hon träffade du ju på Cowboyfesten" men där å då var ju alla utklädda så att träffa en person som sist hade peruk och cowboyutstyrsel var inte så lätt att koppla ihop med en med vanliga kläder senare. Men kul var det å vi dansade på hela kvällen. 
Underhållningen stod familjen Löfvenius för och vem hade kunnat ana då att syrrorna Marie och Anna såsmåningom skulle bli några av mina bästa vänner i byn. 
Jag å Jimmy ... snygga va?
Anna , Marie och Jenny stod för underhållningen tillsammans med sina bröder. Dessa pinglor har jag en hel del kul med nu ska jag säga. Vem vet, en vacker dag kanske jag åxå är med å planerar en fest liknande denna...
 

Kommentera här: