Halvårskontroll

Ja de va ju dags för halvårskoll igår.
 
Jag har altså inte haft ett par glasögon eller en lins på 6 månader!
Det är ganska otroligt egentligen. Jag tänker inte ens på ögonen lägre. Dom bara funkar. Jag kan göra allt och jag ser bra.
 
Mitt dominerande öga är tydligen det högra och där finns det tecken på efterstarr som jag skrev om tidigare. Tydligen ganska vanligt efter ett linsbyte och inget som inte går att fixa till.
 
När jag var på 3 månaders koll i januari så upptäckte dom det. Själv hade jag inte märk nånting alls av det då, men på slutet ser jag att det blir suddigare och suddigare på höger öga. Det är främst på  "Tv avstånd" jag ser att det är suddigt och på undersäkningen igår när jag skulle läsa på tavlan och hålla för andra ögat blev det väldigt tydligt.
 
 
Dock är det fortfarande så att det inte stannat av, och det vill dom att det ska innan dom justerar det.
Det brukar ta 6-9 månader tydligen, så det blir ett nytt besök i juni och har det inte hänt så mycket på tre månader så fixar dom till detta med laser efter det. 
Ett ingrepp som tydligen tar 10 minuter på båda ögonen.
 
I övrigt ser det väldigt fint ut vad gäller läkning, ärr och allt annat som jag inte begriper mig på. Det är en ordentlig undersökning varje gång så det känns verkligen som dom är noga att det ska blir så bra som möjligt. Bara å vänta några månader till på nästa koll då...
 
 
 
 
Du ser ju som en hök på andra ögat,  sa optikern  åt mig igår.
och det upplever jag verklligen att jag gör numera.
 
Det är SÅ SKÖNT!
 

Kommentera här: