Full vecka

Måndag idag och det är den första "hela" veckan på ett tag. Nästa vecka är ju trasg igen då det är Valborgsmässoafton på torsdag. Veckor som är sköna med ledighet men svåra i mitt yrke, som jag skrivit tidigare om. 
För mig är det mest komplicerat när Sverige har helgdagar men inte Norge eller tvärt om. Då haltar trafiken väldigt och det är mycket att komma ihåg.
Norge har ju röda dagar kring pingst tex,  som vi inte har längre, sen har dom ju sin 17 e maj, som i år lär bli på ett helt annat sätt än tidigare år med tanke på Corona. Nu är ju det en söndag i år så det kanske inte blir så märkbart för mig i jobbet ändå.
 
Men åter till veckan, eller kanske till helgen som var förresten.
Fredag gjorde vi egna burgare på grillen och dom blev riktigt smarriga. Sen var vi upp till Katarina och Tomas efter det å åt efterrätt och snackade bort några timmar, mycket trevligt.
 
Men mitt stora fokus var ju på middagen jag skulle ha hemma i lördags. Vi är ju 8 tjejer som träffas. Sällan har vi varit alla, men denna gång såg det faktiskt ut som vi skulle bli alla. Men under fredag / lördag så blev det 3 som föll ifrån. Uteslutande med anledning av Corona då såklart. Förkylningar som vanligtvis inte skulle sätta stopp för en middag med vänner , men i rådande situation valde dom förkylda att stanna hemma. Sen är det en av tjejerna  som jobbar på Skellefteå lassarett,  och hon fick inte ledigt tyvärr..
 
Men vi 5 som träffades hade en jättetrevlig kväll. Jag hade faktiskt lagat middag helt själv vilket numera är väldigt sällan, eller jag skulle säga aldrig när vi har vänner på middag, men jag lyckades riktigt bra tycker jag.
Lax med en riktigt god sås, het mangosalsa och ugnsrostade potatismynt. Efterrätten hade jag fått hjälp med dock, citronglass.
Lyckad kväll och vi hade de andra med oss på snapchat när det blev dags för vinlotteriet. 
 
Sen på söndag fick jag äntligen fara på Daras yoga för första gången på flera månader. Hon har haft sina Yoga pass på samma dagar å tider som jag haft mina pass hela vintern, så jag har inte kunnat vara med, men på söndag passade det äntligen och det var så skönt att få yoga lite med henne och andra för en gångs skull. 
Lite MC åkning hann jag också med på söndag så det blev på det hela en mycket bra helg måste jag säga. 
 
Nu ska vi trampa oss igenom denna vecka. Jag hoppas på en MC tur till jobbet nån dag, nåt lunchpass på 360 å kanske jag kan få till dedär  första löppasset utomhus nån kväll om jag har tur. Vilma väntar besked från några jobb hon sökt, Påsklovet är slut och hallen är full av sand och det är lönehelg till helgen. Det är ungefär som vanligt i veckan med andra ord. 
Fredag hos Katarina tillsammans med Carola och Catrine. Trevlig kväll
Lördag. Middag med "avstånd". Jag skrattade så mycket denna kväll att jag hade ont i magen på söndag.
Jag, Anna, Jeanette, Erica och Marie 
Pamela och Annica var med på Snapchat medans vi drog vinlotterna. Sanne jobbade. 
 
 
 

Kommentera här: