Svampar i massor

Vi var till mamma och pappa i går för att kolla om det fanns några gula kantareller kvar,. OM det fanns. Vi plockade 4 kilo!
Det var som mysigt att hänga där under dagen, servad med både lunch och middag. Vi var även och kollade eter trattisar, men hittade inte så många såna. Får leta på andra ställen efter det.
På kvällen skulle mamma och pappa sjunga i Tavelsjö kyrka på en konsert för Världens barn, så vi kikade in och lyssnade. Förrutom dom så var det en massa andra lokala talanger som underhöll. Riktigt duktiga tjejer ( för de va bara tjejer).
Sen åkte vi hem och spenderade resten av helgen med hemmapyssel i vanlig ordning.
I morgon åker Jimmy på resa å jag reser till Umeå. Ida har legat på lassa i helgen för en elak njurbäckeninflammation,  så jag skall pyssla om henne lite efter jobbet tänkte jag.
Tisdag tänkte jag stanna hos Vilma. Så jag får hänga med båda tjejerna denna vecka. Känns bra.
 
Men nu skall jag hoppa ner i badet för att avsluta dena härligt höstiga helg. 
Snart är september över och oktober tar vid. Fortfarande känns inte ett spår av den våta filten. 
4 kilo. Vi lagade en smarrig Kantarellpaj ikväll , resten förvällde vi.
Pappa å mamma i Tavesjö kyrka.
Vacker vy från morgonpromenaden idag 
 

Kommentera här: