Med nya ögon

Detta ska bli såååå spännande…men även lite vemodigt….

Ända sen jag slog upp mina blå/gröna när jag föddes kl 13,05 den 6 februari 1968 så har dom gett mig många fina intryck och vyer. Nu skall jag bara ”kasta bort” dem å ersätta med ett par nya. Det är det första ingreppet jag gör på kroppen och förmodligen också det enda jag kommer göra (om jag inte får för mig att göra nåt lyft eller fyllning senare 😊 )

Det känns som smått obegripligt att jag efter detta ska kunna se bra ganska omgående. Jag är spänd och förväntansfull men väldigt nervös inför operationen. Dom ska ju faktiskt SKÄRA i ögat!! Hur obehagligt känns inte det?

Jag har kollat med några andra som gjort samma operation och alla jag har pratat med är väldigt nöjda, så det hoppas jag att jag åxå kommer bli såklart. Att det ska vara värt mödan och pengarna.

Memira har ju 5 års garanti på operationen och en massa uppföljnings kontroller så jag är i alla fall under uppsikt de första åren.

Jag kommer följa upp detta de närmaste veckorna under kategorin ”Linsbyte” här på bloggen. Så om det är nån annan som går i linsbytar tankar så kan ni ju kolla efter de inläggen framöver.

Ikväll skall jag till Rödå och köra terminens första steppass med den gruppen, sova hos mamma och pappa…och sen…

Ja,  vi hörs efter operationen. Om jag inte kan skriva själv imorgon så ber jag nån göra det åt mig så ni får veta hur det gått 😊

Håll tummarna för mig  imorgon bitti!

Puss så länge

Att sminka sig med glasögon är ju lite komplicerat, när kontaktlinserna är på är det enklare. Dock har jag ju haft lite problem med dom på slutet då de skaver och inte ger mig riktigt den syn jag behöver längre. Jag hoppas jag skall kunna klara detta framöver utan glasögon. 

Kommentera här: