Höst

Det blev massor av pyssel i helgen.
Känns som det kommer bli mer av detta framöver. Jag å Jimmy grejades på gården. Äta när och vad vi vill och bara göra det vi vill när vi känner för det. Skönt!
 
Jimmy va ju å reste förra veckan med hyrbil för en ångs skull, så han lämnade den i Umeå på fredagkväll å körde sen hem oss till Burträsk i Skodan.
Lördag blev som sagt en bra dag. Jag hade ju satt lite likörer tidiagre, nu tog jag hand om dom och satte på flaskor. Sen blev det en hel del höspyssel i växthus å på gården. 
God mat och en massa serie tittande. Känns så kul nu när jag kan se på TV utan problem.
 
Söndag regnade ju helt bort så vi matade serier mest hela dagen. hann med att putsa förnster å byta gardiner åxå, det känns som bra att ha det bortgjort!
Nu är det en arbetsvecka på G så det är bara att bita ihop å ta tag i den.
 
Hallon, krusbär och svart vinbärs likör blev det i år... Dom ska få stå å vila till sig några vekcor . Blir dom bra så kanske det blir att testa annat nästa sommar. Det är första gången jag gör likör så det ska bli spännande att se hur det blir när dom vilat til sig lite.
Även om det är host så är det fantastiskt fint i vissa krukor och rabatter. Känns som det är sista rycket innan det fryser.
Köpte lite Tornedalskonst av en kompis i Svanstein. Lasse kom ner med denna förra veckan när han varit uppe å jagat. Jättefin!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 gosansgodsaker.blogg.se:

Ska bli spännande att höra om likören sen :)

Kommentera här: