Fredag med nya ögon

Snacka om att vakna upp till en ny värld!
Att kunna se direkt på morgoen... För er utan synfel så är det ju en självklarhet. Men för mig har det varit helt omöjligt att kunna se nånting på telefonen eller annat innan linsner eller glasögon är på, Har man inte koll på vart man lagt glasögonen på kvällen så är det bara att börja leta innan man är människa.
 
Jennie var förbi på kvällen igår och vi drack lite Cava å vräkte i oss snacks å annat onyttigt, Jag gick isäng ganska tidigt sen för jag var trött både i ögonen å skallen efter all anspänning. 
 
Men idag är allt finfint. Lite öm på ögonlocken efter op.och det känns lite som jag har en "diamant" i ögat ibland när jag kikar åt sidan. Jag känner mig väldigt avslappnad i ögnen nu och det är nytt. För även om jag sett hyfsat med glasögon å linser så inser jag nu att jag ändå ansträngt mig lite mellan varven för att se. Allt är skarpare och färgerna tydligare nu.
För övrigt så har jag suttit och jobbat idag med datorn i knät precis som vanligt och jag ser precis allt glasklart. Det är smått otroligt kan jag tycka.
Har suttit hemma hos Ida å jobbat efersom jag inte riktigt vågar mig ut å köra bil än. Det ska vara okej, men jag är ju lite feg. 
Jimmy är å reser och skulle komma hit i em, så han får köra oss hem sen. 
Mina restrektioner närmaste veckan förutom alla ögondroppar, är att inte gnugga mig i ögonen, inte måla ögonen, inte träna så jag svettas å det rinner ner i ögonen, och inte bada / basta. Annars är det bara att gå på som vanligt. Jag kanske inte ska stå på huvet den första veckan heller ....
 
Jag skall på återbesök om en vecka för att kolla att allt ser bra ut, å gör det det så är det bara att gå på som vanligt.
Nöjd med andra ord. 
Dessa fina fick jag av Jennie igår. Färgerna är knivskarpa och vackra och jag ser alla detaljer!
 

Kommentera här: