Första helgen med nya ögon

Fortfarande så känns det overkligt att bara kunna se bra direkt på morgonen.
 
Får ju inte träna än, så det blir promenader och lugn träning på gymet. Inte heller Yoga vågar jag gå på än eftersom vi står på huvet på passen, och det känns inte riktigt bra att vara uppåner än. 
Det är fortfarande massor av "ringar" runt,  framför allt billyktorna,  så i skymning och mörker kommer det att ta längre tid att vänja sig. 
Blir även lite "fartblind när jag skriver på tangentbordet. Gissar att linserna inte riktigt hänger med än när det går undan då jag skriver.
Belysningen på kontoret och avståndet till skärmarna kommer jag få greja med ett tag. Det kändes lite ovant första timmarna att sitta på mitt kontor med 2 stora fönster ut mot vägen. Dagsljuset är lite jobbigt än, det är ju så himla ljust. men efter ett tag hade jag vant mig vid det också och det går båättre å bättre. 
 
Men fortfarande är det så himla härligt  att kunna se utan att kisa,  för det har jag gjot innan märker jag nu. 
På torsdag ska jag på återbesök, jag antar att dom ska se hur det läker, för nånstans måste det ju blivit ett sår på ögat , även om det inte går att se.
Jimmy tycker att det syns i mina ögon att nåt hänt, å så kan det ju kanske vara. Linserna är ju nya å fräscha, å de gamnla var väl grumiga skulle jag tro. Jag hade ju faktislt tänkt be att få se dem efter operationen, men jag glömde det ....
Skulle varit kul å se hur dom ser ut egentligen.
Yogar lite på egen hand nu bara. Inga uppåner övvningar dock. 
 
 
 

Kommentera här: