vecka 42

Finns det nåt bättre än helger utan planer? Man kan flumma omkring hela dagarna och bara göra det som faller en in. Äta när man är hungrig, vila när man är trött och bara vara.
Exakt en sån helg var det för oss nu.
Inga större projekt hemma heller då allt utomhus är som klart inför vintern och inne har vi inte dragit igång nåt än. Har några smågrejer på gång men det tar vi eftersom.
Jag bröt ju fastan så att säga på fredag, med det menades att jag åt samma mat som Jimmy på kvällen han gjorde en lätt thaisoppa som jag kunde äta av.
Jag hoppade dock både ölet och vinet å allt annat till och åt en liten portion bara, men nu är jag igång i alla fall.
Senare blev vi bjudna till Katarina och Tomas på efterrätt och en drink, å det var trevligt att snacka bort ett par timmar. Blev dock varken drink eller efterrätt för mig såklart, men det gjorde inget. Trevligt var det i alla fall.
 
Lördag blev en ”hasa dag” jag hade tänkt baka bullar, men det slutade med att Jimmy gjorde det. Han gillar ju att baka å greja. Lite träning blev det såklart i helgen också, men den skötte jag om på morgonen före frukost både lördag och söndag.
Med denna Detox har kommit att jag sover bättre och vaknar utvilad på ett sätt jag inte gjort på länge. Det är skönt. Har vaknat före väckarklockan alla morgnar sista veckan, Även på veckorna. Sen tar jag gärna en powernap på dagen om jag får chansen.
 
På söndag var det då äntligen dags för den efterlängtade ”Halvåtta” middan. Denna gång hos Anna, för första gången i deras nya lägenhet i Umeå. Detta var ett svårt tema att gissa och ingen av oss kan heller komma fram till vem som skrivit lappen. Måste vara nån av killarna. ”Det stora taberraset” var temat och precis som i Emil så var det MASSOR av mat, men däremot lyckades vi inte rensa faten helt som var meningen. Hade jag ätit som vanligt så kanske det blivit mindre på faten…. För mig var det bra att det var ”buffé” så kunde jag ta det jag kände att jag vågade äta. Gott var det i alla fall och som vanligt trevligt å massor att prata om …
Jag sov hos Ida så jag fick träffa henne lite innan hon drog upp till Luleå för att jobba en vecka igen. Å idag jobbade jag i Umeå.
 
Nu är det en vanlig vecka utan planer fram till helgen då vi ska vi vara hus/höns/kattvakt i Rödåliden. Vi rullar på.
 
"Det stora Taberraset"
Å vi åt.... Gott var det och jag som  inte satt tänderna i kött på över en vecka, jag njöt verkligen 

Kommentera här: