Tjejhäng

Ja det blev ju en sväng till Umeå på måndag. Ida åkte ju in på akuten med njurbäckeninflammation på fredagskväll med 200 i sänka, så hon var lite spak.

 Å eftersom Jimmy var på resa så kändes det helt okej att lämna huset och åka till Umeå. Grabbarna lever ju lite sitt eget liv, som sagt, och det ändras fort i deras värld, så ibland känns det ganska onödigt att skynda hem från jobbet för att laga middag, men när man kommer hem så visar det sig att ingen är hemma eller att dom redan ätit eller ska äta sen.  För mig är detta enormt stressande då jag gärna vill ha koll och vill se till att alla får mat. Men då man inte vet någonting så tycker jag det känns bättre att åka hemifrån.  Andra skulle kanske lösa det på annat sätt, men för mig är detta bäst just nu. När Jimmy är hemma så är vi i alla fall 2 som äter.

Hur som helst så hängde jag med Ida på måndag. Vi var till Jennie och Johannes och hälsade på. Jennie gjorde en bukplastik förre veckan så hon är liggande än. Men mådde otroligt bra och var riktigt nöjd med resultatet. Å det blev väldigt bra måste jag säga.

Sen sov jag gott under Idas 8 kilos täcke på natten.

På tisdagsmorgon åkte jag mot Skellefteå. Så på tisdagskväll hängde jag med Vilma. Vi var på 360 å tränade och sen myste vi bara.  En riktigt skön kväll. Sov väldigt gott i hennes säng åxå och hade 1 minut till jobbet på onsdagsmorgon.

Eftersom dom inte bor hemma numera så är det som skönt att få lite kvalitetstid med båda två. Dom har så fina små källarlägenheter båda två och det är så mysigt att få vara lite ”mamma ” och hjälpa till med det ena å andra.

På onsdag åkte jag hem å sjöng med Joyvoice. Det blir bara roligare å roligare, och nu är vi trestämmiga på några låtar å det är ju så kul!

I morse när jag vaknade så hade det snöat! Det är bara en vecka sen jag stängde växthuset så det känns som konstigt att det snöar redan, men jag är redo. Ny vinterjacka är införskaffad så jag slapp frysa.

Ikväll är det träning som gäller och Jimmy kommer hem, så det känns bra. Sen är det FREEDAG! Å jag taggar fastan som jag ska börja med på söndag. Jag har dragit ner på kaffet till 1 kopp / dag (om än en STOR) och ätit mest soppa och sallad i veckan, så lite förberedd är jag allt.

Men det kommer ändå att bli en utmaning!

Bild från hösten 2015. Det har hänt endel. Jag är numera inte brunett, å det saknar jag inte. Däremot saknar jag mitt långa hår...men det är på utväxt så kanske om nåt år kommer jag hit...

Kommentera här: