Nu är det igång

Jag fick ju feeling å började på fastan/ detoxen redan i lördags och det var nog tur. För söndag var som jobbig. Jag var trött å hade ont i skallen och kände mig allmänt sjuk.
 
Men ändå går det otroligt mycket bättre nu än förra gången.
För alla er som HAR fastat, ni vet ju att det är jobbiga dagar i början när man skall ställa in sig på att leva bara på juicer / buljong och te. Men jag har lagt till en å annan smoothie, jag äter lite frukt och grönaker emellanåt och till middag har jag "lyxat" lite, (se bilderna ).
Vitsen är att få en riktig utrensning och rena kroppen. 
Nu kanske man skall hålla sig til att bara dricka, men jag skall ju ändå fungera som människa, det gjorde jag inte sist. Men jag känner att jag klarar mig otroligt bra utan att äta nånting, så det skulle nog kanske gå att fasta helt, men jag vågar inte chansa. Hungern och suget efter allt möjligt är då borta så just i detta nu känns det som jag skulle kunna leva såhär för evigt.
 
 
Inge socker ( förrutom fruktsocker) inga mjöl eller mjölprodukter och inget animaliskt protein. Ingen alkohol, snus eller kaffe  heller såklart men det är ju ganska uppenbart, med tanke på att dom sakerna är dom störst gifterna. 
 
De smoothies jag gjort kan ni hitta recepten på här : https://kurera.se/getinshape/2014/03/05/detox-smoothierecept/
 
Ryggen och allt annat som är ont på min kropp är just idag dubbelt ondare men  jag HOPPAS att det är nån sorts reaktion och att det skall vända. I övrigt känner jag mig aningen piggare idag än igår. 
Nåväl. jag kör på. 
Fastepaketet med alla buljonger och juicer räcker 5 dagar, sen efter det skall jag nog försöka hålla denna detox nån vecka till med lite undantag såklart.
Ska ju på "halvåtta hos mig" middag på söndag så innan dess vill jag ju kunna äta.
 
Bara å kämpa på 
 
Lördag middag: En bakad potatis med  avocado/rödlök röra, toppad med lite persilja och en skvätt äkta grekisk olivolja samt mitt egna örtsalt och lite peppar
Inget smör och inget annat 
 
Söndag middag: Ugnsbakade rotsaker med samma avocadoröra som igår, samt ett halvt äpple 
 
 Man njuter av de gånger man får sätta tänderna i en sånhär lyxig middag., 
 
 
 
 
 

Kommentera här: