Tankar som snurrar...

Ooo va jag är sugen att göra om i vardagsrummet, köpa lite nya möbler, eller så bara måla om bord å stolar, men vi kanske ska ta källaren först, vi ska lägga in nytt golv och måla väggarna och stöka om lite så det blir lättstädat och lättarbetat men först måste vi ju göra nåt av Petters gamla rum. Sen funderar jag på att göra om lite i växthuset, måste nog rita upp det å se vad som ska göras så man är redo i vår. Å en ny altan hade vi ju tänkt fixa åxå, eller det måste fixas. Sen skulle jag vilja göra helt klart på vinden, i garderoben, i hallen ….. Ja ni hör ju. Min hjärna snurrar hela tiden och det är bara att försöka styra den rätt så den inte hamnar i nån mörkare vrå.

Men sån här  har jag såklart varit hela livet. Allt ska ske NU!! Jag är glad att Jimmy bromsar mig, men när jag väl har en ide är jag sjukt irriterad på honom när han bromsar. Men jag får ju idéer hela tiden.  En del är jättebra och en del mindre bra.  Men har jag tur sätter jag igång nån sorts rörelse i hans huvud åxå å han är tvärt om. Han klurar å funderar innan han börjar med nåt, sen är det som klart i hans skalle vilket gör att det går lättare att omsätta tanken till handling och få ett bra resultat, för lika fort som jag får en ide så vill jag ha den klar.

Jag är ju impulsiv av mig och det har jag haft både nytta och problem av såklart, och att bo med en som är helt tvärt om har sina bra å dåliga sidor. Men de mesta är nog bra med det. Annars skulle vi leva i ett ständigt bygg kaos hemma…det vill jag ju inte heller, för de har man ju provat på några gånger.

Jag jobbar ständigt med att försöka tagga ner och inte agera direkt jag reagerar på nåt. Men det är svårt, verkligen jättesvårt. Det kan vara allt från att göra om någonstans, köpa nåt eller förändra nånting på mig själv eller hemma. eller ta den där diskussionen som kändes så viktig just nu! 

Jag kan med enkelhet räkna upp ett flertal av mina bekanta som har samma ”problem”. Man får en ide å vill omsätta den till handling direkt.  Att låta den ”ligga till sig” är inte riktigt vad man vill eller har lust med.

Men det är kul att fundera, så länge det inte påverkar en negativt. Jag lägger hellre min energi på såna tankar än att hamna nere i de mörka.

Onsdag idag och "genrep " med Joyvoice och därefter lite Yoga. Sen är det nog inte en enda tanke som kommer orka snurra i min skalle när jag ska sova ...

Detta är en typisk "JAG MÅSTE GÖRA DETTA NU" sak...
Jag skulle bara stå på händer i solnedgången! Å bråttom blev det då solen höll på å gå ner...
Sagt å gjort, på händer blev det. Jimmy skakade på huvet när han tog fram kameran å brände av några bilder medan min tröja sakta hasade ner över skallen... jaja...han älskar väl mig för den jag är, med eller utan dessa knäppa ideer tänker jag...
Följer Paulo Roberto å hans Elin på Instagram. Dom kan få såna här  knasiga ideer och verkar inte bry sig i vad omgivningen tycker. Det är som härligt med tanke på att dom ändå är hyfsat officiella personer båda två.. Underbart! 

 

Kommentera här: