November

Det är RIKTIGT kämpigt att få sig upp på morgonen nu.
För det första har jag så ont i ryggen och är så stel att det tar 10 minuter längre att komma upp, sen är jag så TRÖTT!!!! Jag brukar börja morgonen med lite rörighets övningar och eller Yoga, då kommer ja bättre igång, men det är till att tvinga sig själv att utföra det varje morgon. 
Vill bara sova och sova...
Under dagen ser jag fram emot mina små lurar, i bilen från å till jobbet,  på lunchen, efter middan.. å sen är det att börja fundera på sängen efter 9 nångång. Jag kan komma på mig med att längta till pensionen då jag får stiga upp när jag vill å ta HUUUR många powernaps jag vill på dagen. Men det är ju minst 10 år kvar innan dess, så det är ju bara att bita ihop. Men jag minns ju inte att jag brukar vara såhär trött, känns verkligen som om jag vill gå i ide ett par månader. 
Fortsätter det nån vecka till så måste jag nog lämna lite ämnesomsättnings prover igen, var ju nåt år sen.
 
Petter är hos Camilla i veckan, så det är bara jag å Jimmy hemma. Vi satt å filurade på våran ekonomi för ett tag sen. Det har ju varit endel kostnader senaste åren. Studenter och körkort å en massa annat. Än har inte Vilma kommit i fas riktigt med jobb å lön, så jag stöttar henne lite, men Ida är ju helt självgående. När Vilma är på banan om sisådär en månad kanske...då kan jag släppa det helt och OJ, vad pengar jag kommer få över ( tror jag ) .
Från att ha varit 5 hemma i princip jämt blir  vi nu 2 eller max  3 på veckorrna. Det är en himla skillnad i mat.
Vi får nog börja tänka oss för när vi handlar numera, så det inte står en massa mat i kylen å bara blir dåligt. 
Blir ju enklast möjliga middag på veckorna om det bara är jag å Jimmy. Gröt är ett hett tips och omelett för min del. Jag gillar ju soppa, å det brukar bli ganska mycket när man lagar, så det kommer det åxå att bli under denna kalla tid iallafall. Vi får lyxa på helgerna. 
Nu är det redan onsdag och då är det som utför mot helgen. Kör och lite Yoga ikväll och mitt pass imorgon kväll, sen ska jag å Anna Å på AW på fredag å fira lite att hennes "nya liv" äntligen är igång!
Hon å Simon gjorde ju slut för nån månad sen, å nu är hon i fas för att gå ut å ta ett glas. Ska bli trevligt!
Sen är det en helg än så länge helt utan planer, vilket passar mig finfint. Lite hemmapyssel och hur många Powernaps som helst hela helgen. Lovley 
KALLT är det nu. Min lilla egna prognos säger att det kommer bli en kall vinter med mycket snö.. vi får se om jag har rätt...Bilden är från i Januari i år 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: