Nagelfix

En sak som jag till å från under åren unnat mig är att fixa naglarna.
 
Jag är ju en notorisk nagelbitare med riktigt dåliga naglar.  Jag har försökt det mesta utan resultat och dom blir inte starka hur jag än gör. Jag har jättebra kvalité på håret så att naglar å hår ska höra ihop gäller inte mig.
Allt från Trind  citron, vitlök,  olika oljor, nagelbad, mer olja, 100 tals olika stärkande lack, vanliga lösnaglar, gellack mm har jag  testat å lagt ner 1000 tals kronor på utan att få nån som helst förbättring.
 
När Mona började lite smått i Rödå nångång kring 2005 så var jag snabbt på. Då var det inte så många som gjorde naglar och det var som spännande att följa utvecklingen. 
Efter Mona och hennes Crazy Nails har det varit några nagelterapeuter som passerat revy i mitt liv. De flesta är eller har blivit vänner till mig.
Mellan varven har jag försökt återgå till att "fixa dem själv" med  mer eller mindre katastrofalt resultat. Jag köpte ju tom egna grejer för några år sen å höll på hemma, men då visade det sig att jag inte tålde innehållet i geleerna och jag var lite osäker på om jag skulle våga mig på att "börja om" på nytt nu i sommar eftersom  jag var rädd för den allergiska reaktionen, men den uteblev.
Nu är det Anna på salong Vos i Umeå som får fixa dem.
 
Att åka till Umeå känns ju långt kanske, men som de flesta av min vänner redan begripit så har jag inga problem att åka långt om det "ger mig nåt". Annars skulle jag ju knappast åka 16 mil tur å retur för att köra ett gympapass i Rödå med jämna mellanrum till exempel. Att fara på festligheter i Rödå eller Umeå är inte nånting jag heller funderar särskilt länge på å aldrig att det skulle hindra mig att det är några mil i bil för en sån sak.
Jag trivs helt enkelt med att sitta å gnola i bilen. Å numera kör jag ju inte lika mycket bil heller till vardags, så det gör mig absolut ingenting att åka iväg sådär. Att det inte är bra ur ett miljöperspektiv är ju en annan sak. Men när man bor som vi bor så är det en å annan mil i bil som gäller för att komma sig på saker. 
 
Idag kan jag ju dessutom kombinera det hela med en dags arbete på Umeå kontoret, jag hinner, som igår, träffa Ida som just nu jobbar på hemmaplan i Umeå, jag får  dessutom hänga med Anna ett par timmar å snacka lite skit medans hon grejar med mina naglar, jag hinner ibland hälsa på Jennie, eller nån annan kompis, åka hem till mamma å pappa, och  på sommaren ger det mig en anldning att hoppa på hojen för en sväng  osv...
Så... här är dom nu då. Gårdagens alster där jag förrutom snygga naglar hann med en hel del av ovan saker på min lilla tripp.
Å nästa gång, ja då planerar vi att dricka lite bubbel å gå ut på en AW efter...man får ju försöka planera sina utflykter på bästa sätt menar jag  ...
Har nog hunnit med de flesta av färger under åren, men det finns många, många kombinationer och nyanser å annat som inte är testade än..Grönt är inte så vanligt förekommamde i min historik till exempel. Snygga va?
 
 

Kommentera här: