Mitt i veckan tankar

Tröttheten fortsätter även om det är lite bättre nu.
Jag kapitulerade och böjade käka Pronaxen och ta mig tusan är jag inte lite piggare när ryggen är bättre. Det går nog en hel del energi till att ha ont känns det som.Men Pronaxen ska man ju inte äta hela livet, så jag måste väl snart hge mig där å återgå till värken.
 
Jimmy är på vift men Vilma är hemma hos oss i veckan eftersom hon fått halsfluss å feber. Så jag plockade hem henne så hon får vara sjuk hemma istället.
Även om jag jobbar om dagarna så är det ju änså trevligare att vara sjuk hemma hos katten, och det händer ju mer hemma i huset på kvällarna än i hennes lägenhet i stan.
 
Jag å min AppleWatch firar snart ett år tillsammans och den är en bra pepp kompis. Jag försöker hålla de "dagliga utmaningarna" dvs 30 minuters träning , 1 minuts rörelse / timme (iallafall 12 av de vakna timmarna) samt att röra mig sammalagt motsvarande 520 kcal / dag.
 
Det är ganska intressant att se hur mycket träningspassen ger egentligen nu när man kan se. 
Jag brukar ju försöka gå på lunchpass på 360 när jag inte powernappar (!) och idag hoppade jag luren å körde 30 min Stride....
 
Om man då jämför med Yoga så kan man ju lätt se att det inte är fy skam med vad det ger heller.
 
Här nedan är dagens Stride pass, där jag själv tycker att jag gasade på ganska bra.
 Sen kan man jämföra det med ett Yogapass ( nedan)  där jag inte hade lika hög puls, men jag vet att jag var helt slut efter...Dock en timme längre än Stride passet.
Konstant tempo , en massa huvud och handstående utmaningar mm... Ett kul pass. OCH, det håller min hjärna i fas. Jag behöver minst ett Yoga pass / vecka för ryggen, för huvet och för lekens skull.
Vi har blivit riktigt bra vänner jag å klockan, så jag har den på mig hela tiden förrutom när jag sover eller duschar.
 
Vill man komma igång och inte har nån som kan trigga en så är detta ett bra substitut för en pepp kompis om man inte kan hitta en lämplig sån. . 
 

Kommentera här: