Allhelgona mm

Veckorna dundrar på å vi med dem…

Jag började skriva förra veckan, men kom aldrig fram till att publicera. Men jag gör ett nytt försök nu då…

Förra veckan blev en ganska lugn vecka. Det var inget speciellt nån av dagarna. Mycket Yoga och rörlighets träning och ett å annat ”svett” pass. Men annars ganska lugna kvällar. Ryggen bråkar än, å den verkar aldrig vilja bli helt bra. Sjukgymnasten trodde inte den skulle bli det heller, men mycket bättre om jag fortsätter träna mina rörlighets övningar vilket jag gör såklart. Både med pilatesboll och utan.

Helgen blev en riktig familj helg. Fredag var vi på O´Learys och åt med Vilma,  Petter, Dennis och Ebba. Sen var det en del festligheter på G för dem eftersom det var Halloween och Allhelgona och en massa annat på G.

Lördag var vi bortbjudna på middag till Nicklas och hans ”särbo” Anna. Vi åt väldans gott och sen pratade vi lite om den MC tur vi planerar för sommaren till Finland. Vi får se hur många vi får med oss dit. Ska bli kul i alla fall även om den resan kommer innebära en del båtåkning som inte ligger högst på min ”gilla att göra ” lista…men det är bara att bita ihop. Att komma sig till Åland är ju tyvärr inte möjligt utan en liten sväng på havet först. Men att åka hoj där ska visst vara fint.

På söndag blev det ett himla ”kids race” hemma. Alla var hemma å vände på olika tider och dom avlöste varandra rent bokstavligt. Petter for iväg först, å då kom Vilma i samma veva. Sen kom Ida och Marcus och alla de ”mina” åt middag med oss…

Sen precis när dom for kom födelsedagsbarnet Dennis och hans Ebba hem å packade ihop alla Dennis saker…

Nu är han officiellt utflyttad så nu väntar ett litet race hemma med rumsbyte för Petter. Det blev som tomt när Dennis for även om han inte varit hemma så mycket på slutet. Men nu är det bara Petter kvar som är hemmaboende å det bli ju nåt nytt att förhålla sig till. Han är ju dessutom hos Camilla varannan vecka, så nu är vi där: Jag å Jimmy ensamma i huset. Men det bli ett nytt kapitel att skriva på. Dedär med att flytta ihop med hemmavarande tonårsbarn har ju varit lite jobbigt för mig å inget jag skulle rekommendera egentligen så nu när det bara är Petter kvar så kommer det nog att bli en helt annan sak hemma.

Idag är de måndag och jag ska till Ida å sova  när jag fått mig nya naglar hos Anna

Gomiddag hos Nicklas och Anna på lördag
Jimmy va lite trött på Söndag morgon så jag tog en promenad själv på morgonen. Kyligt men vackert 
Sen hann jag både laga mat å baka på söndag mellan varven då kidsen kom å gick 
 

Kommentera här: