Konfirmation, växthus och Halvåtta middag

Ja, det var den veckan det.

Den kutade iväg som alla andra veckor och avslutades med en hektisk helg där allt uppenbarligen skulle ske.

Jimmy var ju på resande fot, men det var i princip bara jag och Petter hemma i huset så det var inte lika mycket spring som vanligt.

Vilma jobbade/ var i Ostvik och Dennis hos sin mamma. Jag hade fullt upp på kvällarna å så vips var det helg och alla var hemma igen.

Jag fick ett infall och körde ett spinning / multiträningspass på måndag på badhuset, bara för att. Onsdag var det Joyvoice och efter det provade jag mitt första Yoga pass ”på riktigt” . 75 minuter. Helt fantastiskt!  Med tanke på hur vi bröt å bände med oss själva så trodde jag inte jag skulle kunna gå på torsdag, MEN jag vaknade helt utan värk i rygg och höfter, och det är då första gången på evigheter. Kommer bli fler pass.

Onsdag-fredag hojade jag till å från jobbet. Det känns skönt att inte frysa ihjäl utan verkligen kunna njuta av åkturerna, för det gör jag verkligen. Jag är så förälskad i min hoj att jag skulle kunna ha den med mig i sovrummet!

Torsdag kväll fick jag ett annat infall å stannade kvar i stan å var på 2 pass på 360. Sen hojade jag hem och bar ut alla växter till Växthuset, för nu har jag bestämt att det är dags. Dom svämmar ju över inne och trängs i sina minikrukor. Dessutom är det ett himla sjå med att bära dem ut å in om dagarna.

Sen blev det helg. Det blev massor av växthuspyssel. Petters konfirmation med till hörande lunch, Eurovision festival med en riktigt rafflande omröstning, mer pyssel i växthuset och sen en sväng till Rödå på ”Halv åtta middag” där instruktionen bara va ”kom i oömma kläder, vi ska va ute”

Temat hade vi andra som vanligt ingen aning om, men det stod snart klart att det var GRILLAT!

Vi fick baka eget bröd och grädda på öppen eld, grilla våra spett och även efterätten, grillade äpplen med kanel och honung. Supergott och supermysigt. Kvällen till ära vindstilla på sjön, med några få droppar regn. Världens bästa sällskap och som vanligt en energi boost av rang.

Rökluktande, glad och mätt åkte jag hem å avslutade helgen som den började, med ett besök i växthuset.

Denna vecka har börjat med sommar värme och kommer avslutas på fredag med balen.  Så det fortsätter att vara full rulle. Lite bilder då

Petter och hans Thea efter konfirmationen

Paketöppning. Jimmys mamma Kerstin, Grabbarnas mamma Camilla,  Petter och hans 2 kusiner Otto och Ebbe, åsså jag ( Majas bild)
Sådärja, då är dom på plats gurka, tomat, melon chili och en massa kryddor.
Grillat med utsikt över Hundsjön. Fredrikshall, Rödåsel
Middag på en flotte
Jag å Berit i full färd med att baka
Efterrätten. Grillade äpplen med kanel. Mums. 
 

Kommentera här: