Den som uppfattar framtiden som motvind går åt fel håll.

Ja, då är man snart utan hemmaboende döttrar. Vilma fick en lägenhet igår så hon flyttar i sommar. Men det är ”bara” till Skellefteå och 1 minut från mitt jobb så det känns bara kul ( än så länge).

Visst kommer det bli konstigt hemma, men känner jag henne rätt så kommer hon att komma hem på helger å så om hon inte har annat för sig. Jag hoppas det i alla fall. Har ju fått förbereda mig lite på det nu i vår när hon bott så mycket hos William i Ostvik.

Å sen blir det ju finfint att ha nånstans att sova om jag vill stanna i stan. För jag tar för givet att jag får sova hos henne hahaha.

Imorgon är det balen. Och det har varit väldigt mycket omkring den på slutet… Det är hår, klänning, naglar, bilar å allt annat som ska fixas, och som mamma blir man ju medbrottsling i allt det såklart, men det är kul. Ska  spana in dem på röda mattan imorgon så det kommer bilder på det senare.

I övrigt pinnar det på. Jag mår fortfarande väldigt bra och det känns lugnare och lugnare för varje dag som går. Tycker själv att jag hanterat se små kriserna som uppkommit på ett bra sätt. Och framför allt har känslan varit en annan än tidigare.

Sömnen är det inget fel på heller. Jag kan sova på lunchen och ändå sova på kvällen och har inte behövt ett enda piller sen nyår.

Har nu åxå kört Yoga varje morgon (bara 5 minuter men ändå) samt varit på 2 riktiga Yogapass och jag känner att ryggen blivit mycket bättre och det går stadigt framåt.  Även om det gör ont just när man gör övningarna så känner jag effekten av dem efteråt.

 
Ida på balen för 2 år sen...Imorgon är det Vilma och Williams tur 

Kommentera här: