Halv och Helsex dag

Ja, detta fantastiska gäng!

När jag flyttade från Rödå 2012 så insåg vi att vi hade svårt att få till det med att träffas regelbundet, så vi kom på den brillianta idén att ordna ” Halv åtta hos mig” middagar tillsammans. Halv sex brudarna har vi som kallat oss…

De skulle vara på söndagar då man ändå oftast är hemma.  Första svängen hade vi komponerat egna menyer, men sen började vi med teman. Vi skrev ihop en hög olika förslag, alla fick ta en lapp, och sen var det bara att gå efter den. Ingen annan vet vilket tema den andra har, så det har blivit som spännande att försöka lista ut vad det är när man kommer hem till den som bjuder. Vi brukar börja med att fundera kring musiken, dukning, fördrink osv. Ibland är det lätt gissat och ibland svårare.

Nån gång så har det blivit att vi träfats alla i dessa sammanhang beroende på temat. Tex när Britta dragit lappen ”Nobelmiddag” då fick vi alla njuta av en 10 rätters hemma hos dom på Nobeldagen den 10 december . Givetvis med den klädsel som hör till en Nobelmiddag. Samma hos Jennie när det var ”Indisk julafton” i Juni i fjol. Hos oss har det också blivit så att vi träffas alla. Då är det en riktig husvagns camp hemma på gården.

Sen träffas vi ju i andra sammanhang också givetvis.  Vi har ju den årliga ”surkräftan” i Holmträsk, födelsedagar, fjällresor å andra festligheter tex ABBA kvällen vi hade för nåt år sen.  Och vi ser alla fram emot dessa träffar som är lämpligt många under ett år.

Männen har ju inte tidigare varit så delaktiga alltid, men när vi var på Kreta i somras kom jag å Jennie på att dom åxå borde kunna bli delaktiga på nåt vis. Så deras uppgift blev att styra ihop nån sorts sammankomst för oss alla 1gång/år där aktiviteten ska  vara hemlig för oss i den mån det går.

Så den första gången Hel sex grabbarna (som dom snabbt döpte sig till) hade fixat nåt var nu i helgen. Från början visste vi tjejer bara datum, sen kröp det långsamt fram lite aktiviteter, men ingen av oss tror jag var helt på det klara med vad dagen skulle innebära. Men vilken dag det blev!

Vi började i Tavelsjö, där vi åkte skridskor på den isbana som TAIK dragit upp på sjön. Sen bar det av till IKSU spa där det var bokat en hörna åt oss och  där vi hade en väntande lunch.  Vi hängde där ett par timmar å badade, tränade, bastade, och bara slappade. Hur skönt som helst.

Sen avslutades kvällen i Rödå hos Ronny och Anna med en buffé som grabbarna handlat in .

Så himla fint ordnad dag med aktiviteter och mat. Ett STORT tack till alla grabbarna .

Vi har blivit så goda vänner alla i gänget nu och även om jag bor i Burträsk, Jennie och Johannes och snart även Ronny och Anna bor i Umeå så har vi hittat en bra form att hålla kontakten där vi med säkerhet träffas flera gånger/år, träffar som vi alla med eller utan män ser fram emot. Utan detta gäng hade de senaste åren inte alls varit lika lätta att gå igenom. Jag är verkligen lycklig att alla dessa fina människor finns i mitt liv och jag hoppas vi ska hålla på med detta livet ut!

Lite bilder från helgen då.

Alla 10 redo för 8 km skridskor på Tavelsjön. Johannes, Jennie, Janne, Urban, Ronny, Anna, Berit, Britta jag och Jimmy 
Brudar redo för SPA . Britta, Anna, Jag, Jennie och Berit 
En egen hörna var bokad och lunchen väntade på oss. Mysigt 
Massor med mat på kvällen ( Annas bild)
Sen var det quiz, allsång en massa annat bus och så mycket skratt att jag hade ont i magen dagen efter ...
Nästa helg skall jag och Jimmy till Tärna med två av dessa härliga människor, Ronny och Anna, det ser vi fram emot massor 

 

 

 

 

Kommentera här: