Kortveckor

En kortvecka följs av en annan kortvecka….

Det visslar bara till så är veckorna över när man är ledig en massa mitt i. Ganska skönt måste jag säga. Onsdag – söndag blev en massa pyssel hemma, en uppsjungning med Joyvoice, Midsommarplaner och mitt i allt började Jimmy måla huset.

Ritch ratch så hade han gjort båda sidor klara. Eftersom vi har tegel på gavlarna och det bara är det röda träet som ska målas så gick det relativt fort, även om garaget å alla andra småbyggnader är kvar att måla. Själv har jag grävt igenom alla rabatter, bakat lite inför studenten och pysslat på med lite annat i växthuset. Så var den helgen över.

Nu är det måndag å tisdag kvar innan studenten på onsdag. Så det lär bli full rulle å sen en passande vilodag på torsdag på nationaldagen. Kommer behövas för alla inblandade.

Studenterna fortsätter sitt firande men efter denna vecka börjar allvaret för dom båda med jobb. En käftsmäll rakt ner i verkligheten vill jag minnas….

Delar av kören. Vi ser lite stela ut, men det är bara i början. Kul var det å Midsommar blir nästa.
 
Jimmy fick en av sina många  lysande mat ideer på fredag: vi skulle fritera kyckling! Sagt å gjort. Ser inte så goda ut "in the making" och jag var för hungrig när det väl blev dags att äta att jag glömde fota det färdiga resultatet, men det blev succe även hos kidsen.
En liten snygging på besök där fågelbordet varit. Vi vågade inte släppa ut katten på en bra stud, utan lät denna lilla varelse äta sig mätt först. 

Kommentera här: