Tärnaby

På Torsdag drog vi hem husvagnen, kastade in allt i bilen och drog nordväst. Fortfarande 30 grader varmt och soligt. 
När vi kom upp till JW s stuga var redan alla andra där. Så det blev att spela spel och bara njuta av kvällen. Otroligt varmt även i Tärnaby. På Fredag slog Hemavan värmerekord. Tydligen varmaste dagen på 40 år.
Fredag blev det sittliften upp på Laxfjället och sen en vandring ner till Solberg och badplatsen. Fick ihop en mil den dagen i värmen. 
Lördag hade alla ont överallt , sen var det JÄTTEVARMT! så det blev en enmans vandring för mig upp till Gurkfjället där jag var helt ensam på toppen. De andra besökte Gränshandelsmarknaden i Tärnaby. 
Efter det badade vi i Laisan igen och sen blev det lite festligheter på kvällen. 
Janne anslöt efter sin flygarvecka i Hemavan och det blev en himla kul kväll som vanligt med detta gäng. De enda som saknades var Ronny och Anna som inte kunde vara med...
 
Lite bilder
Ja å Jimmy å de mest fotade Ryfjället i bakgrunden
Dagens vandrare. Jennie, Berit, Britta med Tufva ( Tello hade gömt sig under stenen) Urban, Johannes  och Jimmy
Linbane turen upp på fjället gick otroligt bra med hundarna också. Janne cirkulerade ovanför oss i sitt segelplan.
Såklart ja va tvungen att stå på huvet å , nu när jag kan ...Gissar att detta inte är sista bilden på mig uppåner.
Sista biten innan Solberg och doppet i Laisan, den skakiga hängbron
En massa skratt och kuliga spel på kvällarna ute på balkongen
Lördag gick jag själv upp på Gurkfjället. En vandring på ca 6 kilometer tur och retur
Trött, svettig men nöjd uppe på toppen. 
Berit och Urban. 
Jag å Jennie satt uppe längst å skrålade. Dagen innan var jag den första att gå isäng. Så jag var som pigg på lördag kväll.
En härlig helg som avslutade våran semester. 
 
När vi kom hem till Burträsk hade tempen sjunkit från +30 till +20 och på måndag morgon när vi skulle till jobbet var det endast 8 grader. Men nu har vi ju fått lite sol och värme och har kvar våran Cyper resa om en månad.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: