Fredagsfeeling

Även när man har semester så kan man känna att det är fredag. 
Det beror nog mest på alla andras känslor som man påverkas av. Just denna fredag blev väldigt intensiv men också mycket trevlig.
Det är ju "Industrisemester" nu som det hette förut, och som traditionen kräver så var det semesterpub både här och där och vi var ett gäng som hade bestämt oss för att hinna överallt under kvällen. 
Delvis hann vi det men som det alltid blir så går klockan fortare än man anar och vips var kvällen slut...
 
Men jag börjar från början. 
 
Berit dök upp här i Burträsk vid 9 snåret på morgonen, och eftersom min tjuriga hjärna har bestämt att jag ska gå en promenad varje morgon så hade jag ställt klockan på 7.
Klev upp å gick min vanliga promenad, via gymet å hem. Sen tog vi Vilma me oss och åkte in till Fannys i Skellefteå. Sen fick Vilma springa och plocka fram kläder åt oss och vi provade... Allt möjligt!
 
Berit fick ihop en bra kasse och hon var himla nöjd. Jag kompletterade lite bara sen förra besöket i våras, och fick ihop en riktigt bra hög ja me. Sen bjöd Berit oss på lunch innan vi rullade hemåt.
 
På kvällen blev det då dax för semesterpub. Jag hoppade in i Forsmans jänkare och sen åkte jag dit alla ville. Det blev Åbyn, Burträsk, Bygdsiljum och sen en hel del varv i Burträsk innan jag såsmåninom parkerade bilen vid 2 tiden på natten. Trött, glad, hes efter allt skrålande och med en tinnitus värre än vanligt, men de va de värt. Himla kul har jag haft och jag somnade utmattad och nöjd.
 
Berra fick sig en helt ny garderob och hon var så nöjd att hon bjöd oss på lunch på Stadskällaren efteråt.
Något av de jag shoppade. Blev himla nöjd ja me.
Kvällens åk...
Katarina, Carola och jag
Thomas, Jimmy och Nickas skrålade på i baksätet hela kvällen
I Bygdsiljum sprang ja på 2 killar som omedelbart kände igen mig. Detta är altså Vilma och Idas kompisar från Vindeln / Tvärålund. Hur dom kände igen mig vet jag inte. Men de va som kul!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: